הסיוט של כל הורה: "כך שכחתי את התינוק שלי ברכב"

כדי להעלות את המודעות - ליטל דרעי החליטה להיחשף ולספר איך שכחה את בנה בן ה-10 חודשים ברכב למשך רבע שעה | מונולוג מצמרר

זמן צפייה: 07:34

זה הסיוט של כל הורה בימי הקיץ החמים לשכוח את הילד ברכב, שהופך בתוך דקות למלכודת מוות לוהטת. כשאומרים שזה יכול לקרות לכל הורה, מדברים בין היתר על מקרים כמו זה של ליטל דרעי שקרה בשנה שעברה. באוניברסיטת אריאל פיתחו אפליקציה, שמבקשת לחנך אותנו ולהוביל לשינוי התנהגותי שאולי אולי ישים סוף לתופעה הקטלנית הזו. איך זה עובד? ברגע שהאפליקציה תזהה שעצרת את הנסיעה היא תשלח תזכורת לבדוק מאחור שאין אף אחד.

ליטל דרעי, אחת מהאמהות שחוותה מקרה כזה ושכחה את בנה בן ה-10 חודשים ברכב למשך רבע שעה, חשפה את עצמה כדי להעלות את המודעות אצל הורים אחרים. "זה היה בחודש פברואר, לפני חג פורים. יצאתי עם כל הילדים לקנות תחפושת לאחד מהם. אחד הורדתי אצל החבר והמשכנו ארבעה. אביעד היה בן 10 חודשים. היה בלאגן ברכב והחנייה הייתה חסומה. ברגע שהצלחתי לחנות שלושת הילדים הגדולים קפצו מהרכב וראיתי אותם כמעט וחוצים את הכביש. קפצתי החוצה ויצאתי מהרכב כדי לתפוס להם את היד ומהאינסטינקט פשוט נעלתי את הרכב, הוצאתי את המפתח ונכנסנו לחנות. למזלי היינו קצרים בזמן ויצאנו מהחנות מהר כרבע שעה אחרי. כשיצאתי וניסיתי להדליק את הרכב – אז נפל האסימון. הבנתי ששכחתי את אביעד ברכב.

"למזלי האירוע קרה בפברואר ולא היה חם בחוץ, לעומת חודשי הקיץ בהם רבע שעה ברכב הם קריטיים. כשפתחתי את הרכב, התפללתי לאלוהים שהכל בסדר ושיקרה נס. זה יכול היה להסתיים אחרת. ניסיתי לשחזר מה הסיבות שגרמו לזה, בדיעבד אפשר להגיד שאלו דברים של יציאה מהשגרה. הילדים, הרעש, החניה והקפיצה שלהם לכביש. הרבה דברים יחד ועדיין זה לא תירוץ או הסבר. זה קרה לפני יותר משנה, אבל אני עדיין בחרדה מאוד גדולה. חוששת מאוד לי ולילדים. חשפתי את עצמי בגלל פחד שזה יקרה עוד פעם. אני מבינה את הביקורת נגדי, אבל אני מקווה להגיע לעוד הורים שיזכרו להציץ אחורה".