הוריה של יסמין וינטה שנחנקה למוות על ידי סייעת בגן - יגורשו מהארץ

רשות האוכלוסין וההגירה סירבה אתמול להאריך את אשרת השהייה של ולדימיר ודורינה וינטה, הוריה של הפעוטה יסמין וינטה שנהרגה בידי סייעת בגן בפתח תקווה לפני כשנתיים

זמן צפייה: 07:27

עונש מאסר של 17 שנים נגזר על אינה סקיבנקו, שהורשעה בהריגת בתם ולדימיר ודורינה וינטה, הוריה של הפעוטה יסמין וינטה שנהרגה בידי סייעת בגן בפתח תקווה לפני כשנתיים. עם זאת, השניים טוענים כי יש להם תביעות אזרחיות נגד סייעת נוספת בגן. על פי הבקשה שהוגשה בחודש פברואר האחרון, למרות שבתם קבורה במולדובה, הזוג וינטה עדיין ממתין להתקדמות בנושא התביעה נגד הסייעת השנייה, ולכן ביקשו להאריך את אשרת השהייה בארץ, שמסתיימת ב-30 ביוני. במעמד גזר הדין, לפני כשנה, הוריה של יסמין והורים נוספים ביקשו מבית המשפט לאשר את פרסומם של סרטוני ההתעללות, בהם מופיעה גם אותה סייעת נוספת. בית המשפט אסר לחשוף את החלק הנוגע לה, משום שההליך המשפטי בעניינה טרם הסתיים.

עו"ד קובי שקלאר, המייצג את ההורים, אמר כי "צר לי מאוד שהגופים האמונים במדינת ישראל על מתן שירות לפונים אליהם נותנים שירות גרוע, שרירותי ומזלזל. בפעם הקודמת שפנינו לנשיא הסיפור היה בכותרות, הנשיא באופן אישי התקשר לשר הפנים שנעתר למחווה הומניטארית בהודעה לעיתונות לא בתשובה לנו. "כרגע כשאין שינוי נסיבות והבקשה אותה בקשה להאריך את הוויזה - לא הנשיא ולא שר הפנים טרחו לענות לנו. הם גלגלו את זה למנהל האוכלוסין עם תשובה לקונית שלא מתייחסת לאף טענה, זאת משום ש"ברגע שאין רווח משני של יחסי ציבור, זה לא מעניין אותם". לטענתו, "שכחו את הוריה של יסמין הקטנה שבגיל שנתיים קיפחה את חייה בטרגדיה נוראית".

אלה הם דבריה של דורינה וינטה, בשיחה הבוקר עם אברי גלעד וטלי מץ.

את רוצה להישאר בישראל?

"אני גרה בישראל 4 שנים וזה הפך לבית השני שלי, אני פוגשת הרבה אנשים עם לב גדול שלא יודעים מי אני ותומכים בי. אני רוצה להודות למי שתומך בי. יסמין קבורה במולודובה, המשפחה במולדובה, באתי להילחם בשביל יסמין ובשביל חברה נוספת שהוטרדה".

האם את רוצה להישאר כאן לתמיד?  

"עכשיו אנחנו מחכים למשפט של המטפלת השנייה, אבל היא לא אומרת כלום, אנחנו פונים לבית המשפט. רוצים להגיש תביעת פיצויים. לא יודעת מתי זה יסתיים, כשההליכים המשפטיים יגמרו ויגידו לי ללכת - אלך".

זה כל הרצון שלך?

"אולי אני אמצא מישהו כאן בארץ עד אז".

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: "מדובר בשני אזרחים זרים השוהים בישראל ומבקשים להמשיך לעבוד בארץ, כפי שמבקשים זרים רבים אחרים. בנסיבות המצערות של המקרה, בתם של השניים, שאינם זוג מזה זמן מה, קבורה במולדתם ולא בישראל. לאור האמור, איננו מוצאים מקום לאשר המשך שהייתם בישראל, שאושרה בנסיבות מסוימות, ועליהם לשוב למולדתם. נבהיר כי אין מדובר בגירוש כי אם בסיום אשרה בסופה עליהם לכבד את החוקים בישראל ולשוב לביתם".