למה מתעלמים מדינה דיין, המתמודדת לראשות העבודה?

דינה דיין, האישה היחידה שמתמודדת לראשות מפלגת העבודה מעוררת שיח ברשת עם סרטון שזכה לאלפי צפיות ושיתופים, אבל לטענתה, המועמדים לראשות המפלגה מתעלמים ממנה

זמן צפייה: 15:36

דינה דיין, גרה במצפה רמון, מנהלת אורח חיים חרדי, מאמינה שהיא הקול של כל האנשים ה'שחורים' במדינה ומנסה להנגיש את השמאל לפריפריה. . סרטון זועם שלה שפורסם במוצאי שבת האחרון ובו היא מדברת על כל מה שמפריע לה בפוליטיקה ובחברה הישראלית גרף מאות אלפי צפיות ברשתות החברתיות.

אך למרות הצלחת הסרטון, דינה טוענת שהמועמדים לראשות המפלגה מתעלמים ממנה: "החיים שלי השתנו מאז שהוא שוחרר, עם זאת, אף חבר כנסת מהשמאל לא התייחס אליי לאחר מכן. גם לדיבייט של המתמודדים באולפן וואלה לא הזמינו אותנו, נראה לי מן הראוי שאם יש מתמודדת אחת בין 9 מתמודדים שיזמינו אותה", סיפרה דינה דיין לאברי גלעד והילה קורח. "אבל זה דווקא עשה לנו שירות טוב, כי זה בדיוק מה שאני מדברת עליו בסרטון", הוסיפה.

דינה דיין
''אני רוצה שהשמאל ייראה כמוני, כדי שאנשים כמונו יוכלו להצביע לשמאל''

לטענתה אין פה עניין של ימין ושמאל ושמדובר על שיח אחר לגמרי. דיין לאורך שנים הייתה פעילה חברתית מתנועות שעוסקות בפריפריה ועד עבודה בתחום המוניציפלי מתוך אמונה לשנות את הסביבה הקרובה לה. "הרבה אנשים נגעלים מהפוליטיקה כולל אותי. אבל הבנתי שאם אני רוצה לשנות את חיי ילדיי שהם לא יהיו 'קופי פייסט' של החיים שלי בארץ – אני חייבת לקפוץ למים", סיפרה דיין.

"אם מסתכלים על השמאל בעולם רואים שהוא מייצג את השכבות החלשות, פה זה לא ככה בו הוא מייצגת את השכבות החזקות. אני רוצה שהשמאל ייראה כמוני, כדי שאנשים כמונו יוכלו להצביע לשמאל, קשה לי לחיות במדינה שמסיימת את השנה התקציבית של 2016 עם 7 מיליארד שקלים של גבייה עודפת של מס ועדיין יש יותר עניים. אני רוצה לעשות שינויים מהותיים באופי הפוליטיקה", סיכמה. צפו בראיון המלא

העולם הבוקר כל הפרקים