בעקבות ביטול חוק הגיוס: "יש סיכוי שנלך לבחירות בשנה הזו"

חוק הגיוס שבוטל מהווה מרכיב מרכזי בשותפות של החרדים עם ראש הממשלה נתניהו. "אם החרדים לא יתרצו מהפתרון שמציע נתניהו יש סיכוי שנלך לבחירות"

זמן צפייה: 10:22

בית המשפט העליון החליט לקבל את העתירה נגד חוק הגיוס ולהורות על ביטולו בתוך כשנה. מדובר בתיקון לחוק שחוקקו המפלגות החרדיות בשנת 2015, תיקון שעל פי קביעת בג"ץ "בלתי מידתי ובלתי חוקתי".

נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, ציינה כי בחוק הגיוס החדש נגרמת פגיעה משמעותית בשוויון כבר בתקופת ההסתגלות הראשונה, שבמהלכה הוסמך שר הביטחון לתת פטור מידי לעשרות אלפי תלמידי ישיבות, במנותק משאלת העמידה ביעדי הגיוס שנקבעו. "אני משבחת את בג"ץ על פסק הדין המרגש מתוך ראיית ערך השוויון כערך חשוב ובוער בחברה שלנו", סיפרה ח"כ יעל גרמן. "כולי תקווה שהחרדים ישתפו פעולה עם החלטת בגץ בגיבוש חוק שיבטא את השוויון בנטל מתוך רצון כנה לקחת חלק בחברה הישראלית".

נמשכת מחאת החרדים נגד הגיוס. ארכיון
נמשכת מחאת החרדים נגד הגיוס. ארכיון | צילום: פלאש 90 יונתן סנדל

מנגד, טוענת יו"ר תנועת ובזכותן, חרדיות עושות שינוי, רות קוליאן כי זוהי החלטה שגויה והרת אסון. "בג"ץ שם חוצץ בין התורה ליהודים ואני מאוד חוששת להשלכות של ההחלטה הזאת. חרדים מרגישים בארץ ישראל נרדפים בתורתם", טענה. לטענת דב אייכלר, כתב חרדים באתר אקטואליק, מי שיחגוג את הביטול הזה אלה החרדים הרדיקליים ממאה שערים, ומהעדה החרדית. הדבר עלול להשליך על המיינסטרים החרדי המתון שגם בג"ץ התייחס לנכונות של חלק מהרבנים בחשיבות השירות הצבאי והאזרחי.

לטענתו: "חוק הגיוס זה המרכיב המרכזי בשותפות של החרדים עם נתניהו. ואם זה מתערער הקואליציה מתערערת. ואם החרדים לא יתרצו מהפתרון שמציע נתניהו יש סיכוי שנלך לבחירות במהלך השנה הזו". צפו בדיון המלא מתוך העולם הבוקר

העולם הבוקר כל הפרקים