יוזמה מצילת חיים: התקנת דפיברילטורים בעמדות טלפונים ציבוריים

מיזם להנצחתו של ד"ר אורן זוסמן שנפטר מאירוע לב: במסגרת יוזמה של עריית כפר סבא בשיתוף עם מד"א יותקנו מכשירי דפיברילטור, המחזירים קצב לב, בעמדות טלפון ציבורי ישנות ברחבי העיר

זמן צפייה: 02:15

יוזמה ייחודית ומצילת חיים בכפר סבא: במסגרת יוזמה עירונית להתקנת מכשירי דפיברילטורים ברחבי העיר, בשיתוף עם מד"א ומיזם להנצחתו של ד"ר אורן זוסמן שנפטר מאירוע לב, אותו יזמה אלמנתו מעיין, החלה עיריית כפר סבא השבוע בהתקנת מכשירי דפיברילטור בעמדות טלפון ציבורי ישנות בעיר, כאשר העמדה הראשונה הותקנה כבר השבוע במרכז העיר.

ראש העיר כפר סבא, רפי סער: "מדובר בהמשך למדיניות העירייה להתקנת מכשירים מצילי חיים במרחב הציבורי. עד כה הותקנו דפיברילטורים במוסדות חינוך, במוסדות ציבור ובאולמות ספורט. המכשיר נותן מכות חשמל על פי הצורך, מכתיב את קצב ההחייאה, ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות ברורות. במקרה של אדם שהתמוטט על רקע לבבי וזקוק למכת חשמל, מי שהתקשר להזעיק את מד"א עבורו יקבל מידע על הדפיברילטור הקרוב ביותר, ויוכל להפעילו לבד, עד להגעת צוותי מגן דוד אדום למקום, ולהציל את חייו של החולה.

"מדובר ביוזמה המשלבת בין הערך העליון של הצלת חיים לבין שימור ההיסטוריה. עמדות מכשירי הטלפון הציבורי כבר אינן בשימוש, אך מהוות חלק בלתי נפרד מהעבר שלנו. חשבנו כיצד לשמר אותם והחלטנו לנצל את מיקומן האסטרטגי ברחבי כפר סבא ולעשות שימוש בעמדות אלה, על מנת להציל חיים באמצעות התקנת מכשירי הדפיברילטור. העיר כפר סבא מעודדת אורח חיים בריא ומפעילה תכניות עירוניות רבות בנושא זה, כחלק מהחובה שלנו לבריאות ולבטיחות תושבינו ובאי העיר".