הונחתה לא להיכנס להריון בעבודה - ותפוצה

בריאיון עבודה אמרו לש' כי היא תתקבל לעבודה אם לא תיכנס להריון בשנה הראשונה, כעת היא תפוצה ב-19 אלף ש"ח. עורך דינה: "הציבו בפניה תנאים שהם בלתי אפשריים בשנת 2020 - לבחור בין הורות לעיסוק"

זמן צפייה: 05:41

ש', תושבת הצפון הגיעה לריאיון עבודה, אלא שבמהלכו הציבו בפניה תנאי  יוצא דופן לקבלת העבודה- לא להיכנס להריון ב-12 החודשים הראשונים לעבודה: "בין השאלות שאלו אותי כמה שנים נשואה" מספרת ש', "כשעניתי כי אני נשואה מזה 3 שנים, מיד נאמר לי כי אם אני מתכננת הריון בשנה הראשונה - אז אפשר לסיים את ריאיון העבודה כי זה לא מתאים".

ש' מתוודה שתגובתה הראשונה הייתה להיבהל וכי לא ידעה כיצד להגיב: "ממש רציתי את העבודה, אז אמרתי שאני ובעלי סטודנטים לכן הריון לא בא בחשבון כרגע". לאחר שנקבעה חפיפה עבור ש', היא החליטה להבהיר למראיינת שלה כי היא לא תהיה מוכנה לעקב היריון עבור מקום עבודה.

ביחד עם עזרתו של עורך הדין יניב ברוך, ש' עתרה לבית המשפט כשהתכתבויותיה של ש' עם המראיינת שימשו כראייה המרכזית במשפט. "הציבו בפני ש' תנאים שהם בלתי אפשריים - לבחור בין הורות לעיסוק", קובע עורך דינה של ש', "דבר כזה לא אפשרי, בטח לא בשנת 2020". עו"ד ברוך מספר כי שדולת הנשים העניקו רוח גבית מלאה לש' וכי הם ביקשו להצטרף לתביעה. כאמור בית המשפט קיבל את עמדת התביעה וקבע כי התנאי לא להיכנס להיריון "הוא אפליה ברורה ומנוגד לחוק" וגזר על מקום העבודה לפצות את ש' ב-19,000 שקלים.