אוטובוס אמבולנס ראשון מסוגו בעולם הושק השבוע בישראל

13 מטופלים ו-14 אנשי צוות בחלל שמחולק לשלושה חלקים - כך נראה אוטובוס האמבולנס של מד"א

זמן צפייה: 04:58

אוטובוס אמבולנס ראשון מסוגו בעולם הושק השבוע בישראל. מדובר באוטובוס הבנוי משלושה חלקים נפרדים זה מזה במחיצות אטומות, כך שגם במקרה של פינוי חולים מדבקים, הנהג מוגן ויכול לשמור על קשר עין עם הצוותים והמפונים בעזרת מערכת תקשורת פנימית ומצלמות בכל חלקי האוטובוס.

רמי טסלר, סמנכ"ל השיווק של חברת מרכבים, מספר כי חברת מרכבים היא חברה שקיימת כבר 70 שנה והיא מתמחה בייצור אוטובוסים, ממיניבוסים ועד אוטובוסים ממוגני ירי. הרעיון לאוטובוס-אמבולנס התחיל, לדבריו, לפני שלושה שבועות וחצי והלידה שלו היתה ממש אתמול (שלישי, באירוע בהר מירון). "זה התחיל כשקיבלתי טלפון מגיל, סמנכ"ל המבצעים של מד"א, הוא מספר, "שביקש ממני להכשיר בתוך שלושה ימים שני אוטובוסים לפינוי המוני בזמן משבר הקורונה. בשיחה הגדרנו מה הם הצרכים באוטובוס כזה. אחרי זמן מאוד קצר קיבלנו מחברת דן שני אוטובוסים ללא התוכן שלהם (מושבים) ואז התחלנו לבנות מחדש את התוכן שלו לפי הצרכים שהגדרנו".

"האוטובוס מחולק לשלושה חלקים", מוסיף יוסי חלבי, פרמדיק אגף מבצעים מד"א. "הראשון הוא תא הנהג שמבודד משאר האוטובוס, כשהכוונה היא שהנהג לא יהיה חשוף לחולים מדביקים, ויוכל להתנהל בלי הפרעה מבחינת מיגון. החלק השני באוטובוס הוא החלק של אגף טיפול נמרץ, ובו יכולים לשכב שני מטופלים שזקוקים לטיפול. התנאים מאוד נוחים עבור המטפלים כי יש להם הרבה מרחב בפנים ויש שם הרבה מכשור שניתן להשתמש בו בנוחות.

"בחלק השלישי של האוטובוס יש מושבים ל-11 מטופלים נוספים שנמצאים בהכרה ויכולים לשבת בכוחות עצמם. מטרת האוטובוס הזה הוא לאפשר פינוי של חולים רבים ממקום אחד למקום אחר. הוא ישמש אותנו בזמני חירום ובשגרת חירום".