מתן צנגאוקר עדיין בשבי: "החיים בישראל מתנהלים כסדרם - והבן שלי נמצא במנהרה"

מתן צנגאוקר נחטף יחד עם בת זוגתו אילנה מביתם בניר עוז. אילנה שוחררה אך מתן עדיין בשבי. אימו התייחסה לדיווחים על המגעים לעסקה נוספת ("אנחנו לא מאמינים יותר לשום פרסומים") - וקראה להחזרת החטופים: "לא תיתכן התקיימות של מדינת ישראל אם החטופים לא יחזרו הביתה"

זמן צפייה: 11:08

בני הזוג אילנה גריצווסקי ומתן צנגאוקר נחטפו יחד מביתם בקיבוץ ניר עוז בשבעה באוקטובר. לאחר 55 ימים בשבי אילנה שוחררה במסגרת עסקת החטופים, ומתן, בן ה-24, נותר מאחור. אימו של מתן, עינב צנגאוקר, דיברה בתוכנית "העולם הבוקר" על הייאוש: "נמאס לי, אני רוצה את הילד שלי בבית".

לכתבות נוספות:

"חגגנו יום הולדת למתן בזמן שהוא ברצועת עזה", מספרת עינב, "אני לא רוצה לשבת יותר בשולחן חסר. אני מרגישה שזה עדיין השבעה באוקטובר והוא נמשך ונמשך, אין לו סוף. אני רוצה כבר להתעורר ולנהל חיים רגילים, יש לי עוד שתי בנות לגדל. אני נרדמת רק שהגוף קורס. החיים מתנהלים כסדרם במדינה, הכול חוזר לשגרה, והילד שלי ועוד חטופים נמצאים חבויים במנהרה מתחת לפני הקרקע".

מתן צנגאוקר
מתן צנגאוקר

"אנחנו לא יודעים כלום על מצבו. מאז החטיפה לא שמענו דבר. הוא ואילנה לא היו יחד בשבי". היא משתפת במצבה של אילנה מאז ששוחררה: "אילנה לוחמת. היא חזקה, מתאוששת לאט לאט. היא יצאה מתופת לא פשוטה, מתמודדת עם הרבה מאוד דברים. היא מחזקת אותי ואני מחזקת אותה".

מתן צנגאוקר ואילנה גריצווסקי
מתן צנגאוקר ואילנה גריצווסקי

היא מתייחסת לדיווחים על מגעים לעסקת חטופים נוספת: "אנחנו לא מאמינים יותר לשום פרסומים. בפגישה עם ראש הממשלה השבוע דרשנו תשובות חד משמעיות, שנדע מה עוד צפוי לנו. התשובה שלו לא הייתה מספקת. מבחינתי, הוא כרגע בשלטון והוא אחראי להחזיר את מתן ואת שאר החטופים".

לדבריה, "יש בי תקווה, אנחנו עם חפץ חיים. אנחנו נעשה הכול כמדינה להחזיר את החטופים כמה שיותר מהר. אני מאמינה שהמנהיגים שלי אומרים לי את האמת, אבל הסבלנות שלי ושל הרבה משפחות הולכת ופוקעת. לא תיתכן התקיימות של מדינת ישראל אם החטופים לא יחזרו הביתה, צריך להחזיר את כולם עד האחרון שבהם. לא ירחק היום שאני אנקט בפעילויות שאני לא יודעת מה יהיה הסוף שלהם. נמאס לי, אני רוצה את הילד שלי בבית".