עפרי יהב: "אני מרגישה שאני חייבת להגן על הילדה בת ה-13 שנאנסה ולהיות הפנים שלה"

עפרי שנפגעה על ידי אלון קסטיאל, יוצאת לקרב נגד הפרקליטות על השינוי המקומם שעשו לתוקף ירין שחף מ"אונס" ל"בעילה בהסכמה" והיא סומכת על הציבור שהתוקף יקבל עונש משמעותי. "ילדה בת 13 לא אשמה ולא אחראית בשום צורה. בסוף השבוע האחרון עשינו מחאות גדולות ואני מאוד מקווה שזה יעזור"

זמן צפייה: 06:15

עפרי יצאה למועדון כאשר פגשה את אלון קסיטל שנתן לה צ'ייסר עם סם אונס. היא הצליחה לנעול את עצמה בשירותים, שם הקיאה אבל משם נלקחה על ידי קסטיאל למונית. למזלה, היא נתנה את כתובת בית הוריה על אף שחיה בדירה משלה. בבית הוריה, קסטיאל ניסה לתקוף אותה.

"הוא תקף אותי בבית של ההורים שלי, הוא עצר רק כשאיימתי עליו שאבא שלי יכנס לחדר ויפגע בו"

לאחר התקיפה, היא הבטיחה לעצמה שהיא תפסיק לשתות, שזה היה ערב מוגזם של שתייה והיא לקחה אחריות מלאה על הנעשה. חצי שנה אחרי זה, היא עבדה במשרד יחסי ציבור שם התבקשה לכתוב תודה לאלון קסטיאל על ערב התרמה שנערך במתחם קסטיאל. "באותו הרגע סיפרתי לבוסית שלי על מה שקרה". הבסוית שלה עבדה שנים רבות במרכז לנפגעות מינית והיא מיד התקשרה לעיתונאית נועם ברקן שסיפרה לה שעופרי לא היחידה. שיש נגד אלון קסטיאל תלונות רבות.

"הבנתי שיש עוד בנות וחייבים לעצור אותו, לא הבנתי עד אותו הרגע שאני קורבן"

לא דמיינתי בחיים שאני אוכל לשבת מול מצלמה ולדבר על זה בפנים גלויות. הרגשתי שאני חייבת לקחת שליטה על חיי. הגעתי למשטרה ועדיין התחבאתי מאחורי השם ע' והפנים המטושטשטות כי הבושה הייתה בצד שלי, אבל ברגע ששמעתי על מה שקרה עם הילדה בת ה13 במלונית לאחרונה, היה לי ברור שהציבור חייב להבין מה קורה. מה זו ילדה בת 13 שמותקפת מינית.

ירין שחף התוקף מהמלונית

"מדהים בעיני ש"מי טו" הגיע לחברה הכללית ואנחנו כחברה וכציבור אומרים זה מוגזם, ובפרקליטות חושבים אחרת"

בפרקליטות כדי להגיע לאחוזי הרשעה יותר גדולים, בוחרים בדרך הקלה יותר. מדברים על זה שהיא אמרה לו שהיא בת 14 והיא שלחה לו תמונה. זה לא שונה מכך ששואלים למה את מתאפרת או למה יצאת ושתית.

עוד בנושא:

כמו "גט טקסי" של עזרה לנשים: אפליקצייה לביטחון לנשים במרחב הציבורי

"אני מביט על התמונה של שירה איסקוב וחושב שזו הייתה אולי יכולה להיות אשתי"

אולי בפרקליטות רוצים הרשעה והם בונים על זה שהשופט יראה את הנסיבות ויחמיר?

היא לא תשב כאן ותגן על עצמה בגיל 13. הגעתי לכאן כי היה לי חשוב  להעביר לציבור מהי אשמה ומהי תקיפה. ילדה בת 13 לא אשמה ולא אחראית בשום צורה. אני  מרגישה שאני חייבת להגן עלייה ולהיות הפנים שלה. אני כשהייתי בת 31 אמרתי לעצמי שאני אשמה, הייתי עצמאית עם דירה משלי, לא ילדה. יש נפגעות שכל הזמן האשימו את עצמן.

אלון קסטיאל (ארכיון) | צילום: צ'ינו פפרצי

איפה אלון קסיטאל היום?

הוא בכלא. בקרוב מאוד עומד להשתחרר. העונש שלו הסתכם בארבע נקודה תשע שנים. הגיעו 17 בנות למשטרה לתת עדות שבסופו של דבר נשארו רק ארבע בנות. כאשר האישום שלי הפך מ"ניסיון לאונס" ל"מעשה מגונה בכוח" וזו מערכת המשפט שיש בישראל. זו הפרקליטות במדינה.

עפרי סומכת על הציבור בארץ שישנה את האישום. בעקבות לחץ הציבור יתקיים דיון דחוף על ביטול האישום של "בעילה בהסכמה" לאישום "אונס".