איך להסביר לילדים מה זה קורונה בלי להכניס אותם לפאניקה

על רקע הבהלה העולמית מנגיף הקורונה, מיכל דליות הגיעה לאולפן להסביר כיצד אפשר להסביר להם את המצב ללא הכנסתם לבהלה ולפאניקה מיותרת: "אם ההורים רגועים גם הילדים רגועים. צריך לתווך לילדים את המציאות"

זמן צפייה: 08:10

דיווחים חדשותיים יכולים לעיתים להתפרש אצל ילדים לא כראוי, הם ניזונים מחצאי דברים ולא תמיד מבינים הכל, על רקע הבהלה העולמית מנגיף הקורונה, מיכל דליות הגיעה לאולפן להסביר להורים מה לעשות עם הילדים.

"קיימת נוסחה ברורה: אם ההורים רגועים - גם הילדים רגועים. אם ההורים בפאניקה - גם הילדים יהיו בפאניקה", מסבירה מיכל, "ילדים עד סוף היסודי אינם מפרשים את החיים, הם מקבלים את הפרשנות של החיים מן ההורים".

מיכל מבהירה להורים כי בסיקור התקשורתי שמקבל הנגיף לא מציינים כמה עובדות ברורות: "קורונה היא משפחת נגיפים שמוכרת הרבה שנים, את הנגיף הנוכחי לא כלכך - לא יודעים כיצד הוא עובר וכמה זמן הדגירה שלו", לכן בגלל עובדה זאת, צריך להיזהר מהנגיף. מיכל ממשיכה בציון העובדות שחשוב לדעת: "קודם כל - ילדים לא נדבקים בכלל בנגיף, רוב החולים הם מבוגרים. שנית 98 אחוזים מהחולים - מחלימים", לבסוף מציינת מכיל כי רוב האנשים שמתו מהנגיף היו חולים מראש. מיכל דליות מציינת כי הסיקור התקשורתי שמקבל הנגיף, שלעיתים מלוות בשמות תואר מפחידים, עשויים להפחיד את הילדים שאינם מכירים את העובדות החשובה ביותר עבורם: "צריך לומר לילדים - ילדים לא נדבקים בזה, וכמעט כל הנדבקים מבריאים'.

מיכל דליות חושבת גם כי כל העיסוק בבידוד בבית אינו מרתיע עבור ילדים: "בידוד בשביל ילדים זה לשבת בבית מול המסכים - זה כיף גדול", מיכל מספרת, "היום זה כבר לא עונש להיות בבית - זה לשבת מול נטפליקס".