חוזרים לטייל: אילו שמורות טבע נפתחו היום?

הבניאס, החולה, עין גדי ומצדה הם בין 20 האתרים הראשונים של רשות הטבע והגנים שייפתחו היום בפריסה ארצית | אורית שטיינפלד עם כל הפרטים

זמן צפייה: 03:40

על פי החלטת הממשלה, החל מאתמול (שלישי) מותר שוב לטייל בטבע, באתרי המורשת ובגני החיות. לינת שטח עדיין אסורה וגם המוזיאונים נשארים בינתיים סגורים. אורית שטיינפלד מרשות הטבע והגנים עם המתווה החדש.

על פי מתווה החזרה לטיולים שגובש על ידי רשות הטבע והגנים לבקשת משרד התיירות והוגש למטה לביטחון לאומי (מל"ל). ייפתחו תחילה 20 אתרים בתשלום והמבקרים יידרשו להזמין מראש את שעת הביקור הרצויה. האתרים ייפתחו למבקרים החל מהיום, והרישום עצמו נפתח אתמול בצהריים. אם הכל יפעל כשורה, יפתחו תוך זמן קצר את כל 67 האתרים בתשלום שמנהלת הרשות. במידה וייראו נתונים שלילים אחרים עם משרד הבריאות יסגרו האתרים.

בין האתרים הראשונים שייפתחו היום בפריסה ארצית שכל אחד יוכל ללכת לאתר שקרוב לביתו: מפל הבניאס, גן לאומי מעיין חרוד, שמורת טבע החולה, שמורת עין אפק, גן לאומי קיסריה, גן לאומי ירקון - תל אפק, גן לאומי בית גוברין, שמורת עין גדי, מצדה ועוד.
משרד הבריאות הביא פרמטרים לפתיחה בהתאם לכך הפתרון של רשות הטבע והגנים מבוסס על כך שהוגדרה לכל אתר מכסת מבקרים שעתית מקסימלית, אשר הינה קטנה בהרבה ממה שהרשות מתירה בימי שגרה. כמו כן ע''י הזמנה מראש של הביקור והכרטיס התקהלות עומסים ותורים שהיו צופים להגיע. המכסה הוגדרה על בסיס חישוב של גודל האתר, משך השהות הממוצע של המבקר באתר, מסלול זרימת הקהל ונקודות עניין שבהן יש פוטנציאל לעומס. באמצעות מערכת ההזמנות ורישום המבקרים המקוונת של רשות הטבע והגנים, כל משפחה תקבל "חלון" של זמני כניסה ויציאה.

ברשות הטבע והגנים ציינו כי באמצעות מתווה זה תוכל לארח בכלל האתרים שייפתחו כ-70 אלף מבקרים ביום, וכחצי מיליון מבקרים בשבוע.