ישירות מההשקה: מכשירי הגלקסי נוט 10 החדשים

ימים ספורים לאחר ההשקה העולמית שהתקיימה בניו יורק (יום ד'), ועשרה ימים לפני ההשקה הישראלית, מכשירי הדגל החדשים של חברת סמסונג מסדרת הגלקסי נוט 10 מוצגים אצלנו באולפן

זמן צפייה: 03:38

בשונה משנים קודמות, הפעם הושקו שני דגמים בגדלים שונים כאשר המטרה היא לאפשר לאנשים שמעדיפים מכשיר קטן יותר את האפשרות ליהנות מהעט החכם שמוסיף פונקציונאליות נוספת למכשיר. גרסת הנוט 10 הרגילה תגיע בגודל של 6.3 אינץ' ולצידה גרסת הפלוס תגיע בגודל מסך של 6.8 אינץ' – הנוט הגדול ביותר עד כה. אחד החידושים המשמעותיים השנה הוא העט החכם שהשתדרג – אם בשנה שעבר נוספה האפשרות לצלם מרחוק באמצעות הכפתור, השנה נוספו לעט חיישני ג'יירוסקופ ואקסלרומטר שמזהים את ההתמצאות העט במרחב ומאפשרים לשלוט במכשיר עצמו באמצעות תנועות ומחוות באוויר. המחוות מאפשרות מעבר בין מצבי המצלמה השונים, שליטה ביוטיוב ובקרוב שימושים נוספים שיתאפשרו לאחר שמפתחים נוספים ינצלו את האופציה החדשה. כל אלו מצטרפים לפונקציות השגרתיות של העט כמו כתיבת פתקים בכתב יד, ציור ואפליקציות ייעודיות נוספות שמיועדות לשימוש בעט.
מבחינה עיצובית המכשירים החדשים זכו לרענון משמעותי לו יתרונות וחסרונות – מצידו הימני של המכשיר אין לחצנים כלל – כלומר לחצני עצמת השמע ולחצן ההדלקה עברו לצד השמאלי של המכשיר, אך לחצן הביקסבי שרבים לא חיבבו – בוטל. מי ששמח עד כה משילובו של שקע האוזניות האנלוגי הוותיק שסמסונג טיפחו עד כה יתאכזב לגלות כי השקע בוטל בסדרה החדשה ובקופסא לא תמצאו מתאם למחבר ה-Type C. המסך מגיע כמעט עד לקצוות ומצלמת הסלפי הוזזה למרכז המסך בתצורת "נקב". הצבע החביב עלינו נקרא "אורה" והוא גורם להשתקפות של כלל הצבעים הקיימים כאשר מפנים את חלקו האחורי של המכשיר כלפי האור, אך המכשירים יגיעו במגוון של צבעים בהם שחור, לבן, כחול, אדום וכו'.
מצלמות המכשירים שודרגו מגיעות בתצורה משולשת כאשר המצלמה העיקרית כוללת חיישן 12 מגה פיקסל, מצלמת טלפוטו עם זום X2 ומצלמה אולטרה-רחבה. בצילום הוידאו שודרגה יכולת הצילום משמעותית כאשר ישנו ייצוב וידאו משמעותי שמיועד לצילומי אקסטרים ומצליח לשמור על תנועה חלקה גם בויברציות משמעותיות. נוסף לכך ישנו פיצ'ר נוסף שמכוון את המיקרופון לאזור המצולם כך שכאשר מתקרבים לאזור מסוים מערך המיקרופונים מזהה את הצליל שבוקע מאותו אזור ומתמקד בו. אלמנט נוסף הוא שילוב הפילטרים האהובים כמו ה"בוקה" גם למצב וידאו, מה שמאפשר לצלם אנשים ולטשטש להם את הרקע בזמן אמת.
בין שתי הגרסאות ישנם מספר הבדלים שעשויים להכריע את הרכישה עבור הרוכשים הפוטציאליים:
מסך – מלבד הפער בגודל, רזולוציית המסך שונה; במסך הקטן יותר רזולוציית המסך היא 1080p אך בגרסת הפלוס הרזולוציה צומחת ל-1440p. בשני המקרים הצפיפות מעל 400 PPI לכן לא מדובר בפשרה משמעותית.
זיכרון ראם – אמנם שתי הגרסאות הבסיסיות מגיעות עם 8 גיגה מרשימים, אך רק בגרסאת הפלוס ניתן לרכוש דגם לו 12 גיגה ראם.
סוללה - הדגם הרגיל מגיע עם סוללה של 3,400 מילי אמפר/ שעה לעומת 4,300 בגרסת הפלוס – פער משמעותי שעשוי להתבטא בשעות שימוש נוספות,
זיכרון וחריץ הרחבה – מי שירצה יותר זיכרון באמצעות כרטיס הרחבה יאלץ לבחור בגרסת הפלוס לה יש חריץ ייעודי, בשונה מהגרסה הבסיסית לה אין. נוסף על כך, דגם הפלוס מגיע עם זיכרון אופציונאלי של 512 גיגה בייט מובנים, לעומת המגבלה של 256 גיגה בגרסת ה-6.3 אינץ'.
מצלמות – אמנם מערך הצילום זהה בשתי הגרסאות אך ישנו הבדל אחד שעשוי להיות משמעותי. בדגם ה-10 הרגיל יש 3 מצלמות אך בדגם הפלוס יש שני חיישנים נוספים שלא משפרים את חוויית הצילום אך יאפשרו סריקה בתלת ממד של חפצים ואנשים בזכות חיישן עומק.
דור 5 – לא רלוונטי למחוזותינו אך רק דגם הפלוס יגיע עם אופציה לתמיכה בדור החמישי, שכאמור לא צפויה להיפרס בישראל בעתיד הקרוב ולכן ככל הנראה תמנה מהדגם להגיע לישראל.
טעינה – דגם הפלוס יאפשר טעינה סופר מהירה באמצעות מטען ייעודי (שיש לרכוש בנפרד) עד 45 וואט. הטעינה הבסיסית בשני הדגמים תומכת ב-25 ואט בלבד כרגע לכן מדובר בשדרוג משמעותי וטעינה מהירה מאוד בזמן קצר.
סדרת הנוט החדשה עמדה בציפיות של חובבי הז'אנר והשדרוגים שהוצגו התייחסו לביקורות של משתמשים מכל רחבי העולם. למי שרגיל לשימוש בעט אין כיום אלטרנטיבה, במיוחד לאור התוספות החדשות בדגמים החדשים.
ההשקה הישראלית של סדרת מכשירי הנוט החדשים תיערך ב-21 באוגוסט והמחירים יחלו ב-3,700 שקלים לגרסאת הנוט הבסיסית עם 256 גיגה זיכרון ו-8 גיגה ראם, ו-4,200 שקלים לגרסת הפלוס.