"לא האמנתי ששלחתי את הילדה שלי במו ידיי לגיהנום"
מטפלת מירושלים הוקלטה כשהיא מקללת ומאיימת על תינוקות בני שנה, לאחר שאחת האימהות התקינה מכשיר הקלטה. למרות שהוגשה תלונה במשטרה, המטפלת טרם נחקרה - וממשיכה לעבוד עם ילדים. בריאיון ל"העולם הבוקר", סיפרה האם שהקליטה את המטפלת על תחושת השבר לנוכח הגילוי ואוזלת היד בנושא: "היא עדיין מקבלת תינוקות בבית שלה. אין שום דבר שימנע ממנה לקבל עוד ילדים כרגע". צפו בקטע המלא
מטפלת מירושלים, ששמרה על נכדתה ועל שני תינוקות נוספים בני שנה, תועדה מתעללת בהם מילולית לאחר שאחת האימהות חשדה והתקינה מכשיר הקלטה. בהקלטות המזעזעות שנחשפו, נשמעת המטפלת צורחת על התינוקות קללות קשות, ביניהן: "שקט יא בת ז***, שקט תשני", "רוצה זקנבוט?", ו"אמא שלך בת אלף ז***".
הדרך לחשיפת ההתעללות החלה לא באירוע ספציפי, אלא בתחושה מטרידה שרק אם יכולה להרגיש. בריאיון ל"העולם הבוקר", ע' - אימה של אחת התינוקות - סיפרה כי פעלה מתוך דחף פנימי עמוק. "ממש אינטואיציה, כמו שאומרים שיש אינטואיציה של אמא. הרגשתי שמשהו לא כשורה", היא שחזרה. תחושת הבטן הזו התחזקה בעקבות שורה של שינויים התנהגותיים מדאיגים ומובהקים אצל בתה הפעוטה, שהפכו את החשש למציאות כואבת. ע' תיארה דפוסים חדשים ומטרידים שלא אפיינו את ילדתה: "פתאום היא מתחילה להרביץ לעצמה, היא מתעוררת בצרחות בלילות ולא מוכנה להירגע". בעוד הסביבה ניסתה לייחס זאת לשיניים או לשלב התפתחותי, ע' ידעה בליבה כי מדובר במשהו חמור יותר. השילוב בין האינטואיציה העוצמתית והראיות המוחשיות למצוקת בתה, הוא שדחף אותה לנקוט בצעד הדרסטי של התקנת מכשיר הקלטה. מעשה זה, שנולד מתוך ייאוש ודאגה, הוא שהוביל בסופו של דבר לחשיפת ההקלטות המזעזעות ולגילוי האמת האיומה על מה שהתרחש מאחורי דלתות סגורות.
כתבות נוספות מהמסך:
"שמענו את ההקלטות ושערי הגיהנום נפתחו עליי פשוט", תיארה ע' את הרגע בו נחשפה לאמת האיומה. תחושת האימה התערבבה ברגשות אשם ובתחושת בגידה קשה, כשהבינה שהאדם שהייתה אמורה לספק הגנה וחום הוא זה שגרם לבתה סבל. "לא האמנתי ששלחתי את הילדה שלי במו ידיי לגיהנום", הוסיפה..
לצד הכאב האישי, המשפחה מתמודדת כעת עם תחושה קשה של חוסר צדק וסכנה מוחשית לאחרים. באופן מקומם, כמעט חודשיים לאחר חשיפת המקרה והגשת התלונה, המטפלת עדיין לא זומנה לחקירה וממשיכה לעבוד. "היא עדיין מקבלת תינוקות בבית שלה. אין שום דבר שימנע ממנה לקבל עוד ילדים כרגע", מדגישה ע' את הדחיפות והסכנה הנשקפת לפעוטות נוספים. חוסר המענה מצד הרשויות הוא שהוביל את המשפחה לפנות לתקשורת, בתקווה שהלחץ הציבורי יביא לפעולה.


