פעם כולם הניפו דגלי ישראל, היום כולם מניפים דגל פלסטין

הערב, תחקיר המערכת עם מיקי חיימוביץ' עוסק במצב הבדואים בנגב והשפעת האיסלאם הקיצוני על הצעירים הבדואים

זמן צפייה: 10:38

הערב, לאחר החדשות, ישודר פרק נוסף של 'המערכת' והפעם הוא יעסוק במצב האוכלוסייה הבדואית בנגב והשפעת האיסלאם הקיצוני על הצעירים הבדואים. רק אתמול פורסם כי לפי המדד החברתי כלכלי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הישובים הבדואים מדורגים בתחתית הרשימה.

יש מי שטוענים שמדיניות הממשלות כלפי הבדואים בנגב מהווה כר פורה לצמיחת אידיאולוגיה קיצונית, שהאוכלוסייה בנגב נתונה למתקפת הסתה, הריסות בתים, עקירה של יישובים והקמת יישובים יהודים במקום הבתים אשר נהרסו. ההזנחה המתמשכת והעדר פתרונות יכולה להצמיח עשבים שוטים. בפרק הקרוב של המערכת יבחנו מה באמת קורה בחצר האחורית של מדינת ישראל עם התושבים שבכל מדד סוציואקונומי נמצאים בתחתית הסולם החברתי. איך מסבירים את העובדה שבשנים האחרונות חלה ירידה של 40 אחוזים במספר המתגייסים הבדואים ואיך מנצלת התנועה האסלאמית את המצוקה של התושבים כדי לחשוף אותם לאידאולוגיות אסלאמיות קיצוניות.

שני חזיזה, בימאית התחקיר שישודר הערב, מספרת על האוכלוסייה מוזנחת: "הסרט מדבר על מה שקורה בחצר האחורית של מדינת ישראל, עם האוכלוסייה הכי נחשלת בכל מדד אפשרי: חינוך, תעסוקה, בריאות וכדומה" מסבירה חזיזה. "בעבר כל הבדואים התנדבו לצבא ושירתו את המדינה. בשנים האחרונות, כשאתה מסתובב בכפרים ובעיירות שהמדינה הקימה, יש התרחקות ממדינת ישראל. שאלנו למה פוחדים מהם? למה יש להם כל כך הרבה תומכים?" הוסיפה.

צפו בראיון המלא עם שני חזיזה וד"ר תאבת אבו ראס, מנכ"ל שותף של יוזמות קרן אברהם, מומחה לענייני בדואים, מתוך העולם הבוקר עם אברי גלעד והילה קורח.

>> צפו בהצצה בלעדית מהתחקיר המלא שישודר הערב בתכנית המערכת עם מיקי חיימוביץ'