המקור, עונה 23, פרק 11: הסודות של מירי רגב, חלק ב'

תחקיר מיוחד של רביב דרוקר: הסודות של מירי רגב נחשפים - מה עשתה חברת הקבינט ושרת התחבורה בזמן המלחמה? | "המקור", לצפייה ישירה

זמן צפייה: 01:05:31

לצפייה בחלק הראשון בתחקיר הסודות של מירי רגב

תגובות לתחקיר:

תגובת השרה מירי רגב:

קיבלנו לידנו את השאלות הרבות (מאוד) שהעברתם לנו. מדובר באוסף של שקרים, טענות שווא, חצאי אמת וסילוף של המציאות. צר לנו שהתבססתם על דבריו של יונתן, עובד לשעבר, שגנב מסמכים מלשכת משרד התחבורה כדי להכין תחקיר מכפיש ושקרי נגד שרת התחבורה. אופן הצגת הדברים בתוכנית מסולף, מעוות, רשלני, ערוך באופן מגמתי, איננו מקיים כל קשר עם המציאות והעובדות.

מכלול הטענות שהועלו נבדקו על ידינו, אחת לאחת, ונמצאו לא נכונות ברמה העובדתית. ובידינו מסמכים השוללים את כל הטענות.

הטענה כאילו משרד התחבורה יצר מעין "רמזור" לתיעדוף רשויות בהתאם לזיקה פוליטית היא שקר גס. לא היה ולא נברא. מדובר בהמצאה של יהוסף. לא פחות. מבדיקה במשרד עולה שהטבלה שהצגתם בכתבה (המכונה "רמזור") אינה מוכרת לאף גורם במשרד התחבורה, לרבות השרה, ואין לה שום קשר למציאות.

פעילות משרד התחבורה מתבצעת על פי תוכנית כבישים רב שנתית המאושרת ומתואמת עם משרד האוצר ומממשת את מדיניות המשרד לרבות המדיניות של חיבור מדינת בישראל ברכבת מקריית שמונה ועד אילת, המדיניות של טיפול בכבישים אדומים, רפורמת צדק תחבורתי, ועוד. התוכנית הרב שנתית מיושמת על ידי גורמי המקצוע במשרד, בשיתוף ועדות מקצועיות, הייעוץ המשפטי וחשב המשרד. מרשתנו אינה מכירה את הדפים שהצגתם בתוכנית, אולם בדיקה במשרד מעלה שאכן קיימות טבלאות פיקוח ומעקב שמטרתן לאפשר פיקוח אפקטיבי ויעיל על הפניות השונות, וטבלאות אלו אף כוללות צבעים, אך אין בהן רמז או קשר לזיקה או תמיכה פוליטית. להפך. הצבעים עוסקים בשאלה מי הגורם המטפל, מה סטאטוס הטיפול וכיוצ"ב. שום דבר שקשור לתיעדוף רשות על בסיס זיקה או קשר פוליטי.

בתחקיר ערבבתם במודע ובמכוון בין רשימות פוליטיות ולגיטימיות של מרשתנו לבין רשימות עבודה שאין בהן ולו קמצוץ פוליטיקה. הרשימות הפוליטיות לחוד, והעבודה המקצועית לחוד.

העשייה של השרה רגב, בפיתוח תשתיות, בקידום מערך התחבורה בישראל באוויר, בים וביבשה, בעבודת השטח המאומצת שלה ושל גורמי המקצוע במשרד ובחברות הכפופות למשרד התחבורה מדברת בעד עצמה. תנופת העשייה של משרד התחבורה בקידום רפורמות, קווי רכבת קלה, פתרונות תחבורה, מתבטאת בשטח.

הניסיון האומלל והשקרי לייצר הטיה מדומה לטובת ערים "ליכודיות" הוא מגוחך. העובדות מלמדות ששרת התחבורה, מנכ"ל המשרד וגורמי המקצוע במשרד התחבורה ובחברות התשתית נפגשים באופן שוטף עם ראשי ערים או נציגיהם מימין ומשמאל, מהפריפריה ומהמרכז, יהודים ושאינם יהודים, כדי לקדם פרויקטים תחבורתיים לטובת כלל הציבור משיקולים ענייניים בלבד.

מרשתנו, מנכ"ל משרדה ושאר גורמי המקצוע הבכירים בתחום התשתיות במשרד נפגשו עם ראשי רשויות רבים שאינם משתייכים מבחינה פוליטית עם הליכוד כדוגמת באר שבע, מוא"ז בני שמעון, שער הנגב, פורום ראשי הרשויות של העדה הדרוזית, קריית אונו, בני ברק, מוא"ז דרום השרון, ריינה, כפר סבא, אבו גוש, אילת, אבו סנאן, בנימינה, כפר שמריהו, גבעת ברנר ועוד. זוהי רשימה חלקית ביותר אך היא ממחישה את קלישות הטענה שבתחקיר.

מאז כניסתה של מרשתנו לתפקיד שרת התחבורה, משרד התחבורה קידם, תכנן, תיקצב וביצע עשרות פרויקטים בכל רחבי הארץ – והכל ללא קשר לזיקתן הפוליטית של הרשויות השונות, אלא בהתאם לעמדות גורמי המקצוע ומדיניות המשרד.

גם עיון במפת הפרויקטים המבוצעים כעת על ידי חברת נתיבי ישראל שוללת לחלוטין את הנטען בתחקיר. מהמפה עולה בבירור שאין העדפה כלשהי לרשויות בעלות זיקה פוליטית כזו או אחרת. ניקח למשל את תוכנית העבודה לשנת .2024 עיון בה מגלה שאין ולא קיימת בשנת 2024 כל העדפה לרשויות "ליכודיות". ניתן לראות את פיזור ההשקעות בין הרשויות השונות ללא תלות בהיותן של הרשויות צבועות בצבע פוליטי כזה או אחר.

גם הטענה כאילו השרה מסייעת רק לאנשי הליכוד שקרית. השרה רגב חרטה על דגלה מתן מענה לכל פונה. אל השרה ולשכתה מגיעות אינסוף פניות מאזרחים, חברי כנסת (גם מסיעות האופוזיציה), שרים, יהודים וערבים, דתיים, חרדים וחילוניים, ימניים ושמאלניים. השרה משתדלת לסייע לכולם, והכל בהתאם לדין. לא מתקבל על הדעת שהשרה תתעלם או תפלה לרעה "אנשי ליכוד". הם אזרחים שווים במדינת ישראל וזכאים לסיוע כמו כל אזרח אחר, והכל כאמור בהתאם לדין.

גם הטענות באשר למינויים ויועצים משוללות יסוד. כל המינויים בלשכת השרה ובחברות והתאגידים נעשים על פי הנהלים ובהתאם להמלצות ועדות האיתור או המועצות. השרה שמחה על המינויים המצוינים של מנכ"ל המשרד, מנכ"ל הרכבת, ראש רת"א, ראש הרשות לתח"צ, סמנכ"ל תשתיות, יו"ר הרלב"ד ויתר בעלי התפקיד שמונו.

מאז ה-7 באוקטובר משרד התחבורה התגייס למאמץ המלחמתי. המשרד דאג ודואג לשמור על רציפות תחבורתית בכל כבישי הארץ ולתת פתרונות לאתגרים שמציבה המלחמה בעוטף, בצפון, בים ובאוויר. שרת התחבורה, שהיא חברת קבינט, עושה לילות כימים למען אזרחי ישראל. הניסיון לטעון אחרת הוא מרושע.
באשר לטענות הנוגעות לראש הממשלה, השרה תומכת בראש הממשלה, כפי שעשתה לאורך כל הדרך. השרה הצהירה, פעם אחר פעם, כי כל עוד ראש הממשלה נתניהו עומד בראש הליכוד היא תמשיך לתמוך בו. הניסיון לתקוע טריז בין ראש הממשלה נתניהו והשרה, הוא מביך וחסר סיכוי".

באשר לדפוס בארי:
מדובר בעיוות נוסף. ההפך הוא הנכון, משרד התחבורה האריך את ההתקשרות עם דפוס בארי, ומנהל בית הדפוס אף שיגר את תודתו על כך.
השרה מבינה את תושבי בארי, כואבת יחד איתם, מחבקת אותם ותמשיך לסייע להם.

באשר למחאות בנתב”ג:
נמל התעופה בן גוריון הינו נכס אסטרטגי ושער הכניסה הראשי אל וממדינת ישראל. בזמן המחאה וההתפרצויות האלימות של מפגינים אנרכיסטים, תוך כוונה לשבש את פעילות נתב”ג ואת הטיסות אל ומחוץ למדינת ישראל, עמדת השרה היתה כי נכון לוודא שרק מי שטס יכנס לשדה התעופה וזאת על מנת לשמור על הסדר הציבורי ולמנוע עגמת נפש מציבור הנוסעים.

באשר להסרת שלטים:
מנכ”ל משרד התחבורה הבהיר לחברות כי עליהן לפעול להסרת כל שילוט מכל סוג שהוא שנתלה בניגוד לחוק - מימין ומשמאל - ואשר עלול להוות סיכון למשתמשי הדרך. המנכ”ל פעל מול החברות כמתחייב מתפקידו ואחריותו.

פניות של ח"כים:
פניות של חברי כנסת, מימין ומשמאל, מופנות לטיפול מקצועי כפי שמטופלות כלל פניות הציבור המגיעות ללשכה. בעזות מצח ובמגמתיות בחרתם להתמקד רק בשלמה קרעי, מאי גולן ומיכל וולדיגר והח"כים לשעבר יחיאל חזן ואסנת מארק, ובחרתם להתעלם מפניותיהם של ח"כ בועז טופורובסקי, אחמד טיבי, גלעד קריב, עופר כסיף ואחרים נוספים מהאופוזיציה אשר פנו לשרה וטופלו כפי שמטופלת כל פניות הציבור.

אל על:
מצופה מטייסי אל על - בהיותה חברת התעופה הלאומית של ישראל - שלא להכניס פוליטיקה למשימתם, ולהפריד בין הדעות האישיות לבין פעולות שיש בהן פגיעה באזרחי ישראל ובשירות הניתן להם. גם הנהלת אל על הסכימה עם עמדה זו.

באשר לצילום התמונה עם רוה"מ במליאה, ולטענות בדבר העיסוק בפוסטים והודעות לתקשורת:

השרה רואה חשיבות רבה בקשר עם הציבור, בשיקוף העשייה והעבודה הציבורית ומשכך, מדייקת ומחדדת פוסטים, כפי שראוי ומתבקש מכל נבחר ציבור. הנושא התקשורתי הוא חשוב בעיקר לנוכח העובדה כי לא ניתן לסמוך על התקשורת המוטה שתביא את הפעילות הציבורית הענפה לידי ביטוי.

 

תגובת מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן:

מנכ״ל משרד התחבורה, מממש את מדיניות השרה רגב בפיתוח וקידום תשתיות ברחבי ישראל. הוא מקדם מיזמים רבים באויר, בים וביבשה לטובת אזרחי ישראל.

שרת התחבורה, יחד עם מנכ״ל המשרד הביאו השנה לתקציב חסר תקדים של 63 מיליארד שקלים - אשר כבר מביא לשיפור התשתיות, רשת מסילות הברזל, קידום התחבורה הציבורית, טיפול בכבישים האדומים ומוקדי סיכון והוזלת יוקר המחיה.

מנכ"ל המשרד פועל על מנת לתת מענה לאתגרים התחבורתיים בשגרה ובחירום, כחלק מהמאמץ המלחמתי שהחל בשבעה באוקטובר.

בניגוד לטענתכם, בשבעה באוקטובר הרכבות החלו לפעול מיד עם קבלת האישור של גורמי הבטיחות והביטחון.
יחד עם זאת הפעלת הרכבת כרוכה במספר שעות היערכות לצורך פתיחת צירים וסריקת המסילות, הוצאת ושינוע הרכבות ממקומן, פתיחת מוסכים, גיוס כח אדם ואבטחה.

למרות הפעלתה, חיילים שהמתינו בתחנות הרכבת, ולמרות שהוצע להם, קיבלו הנחיה ממפקדיהם שלא לעלות ולהמתין להיסעים הצה״ליים ותחנות הרכבת שימשו כנקודת איסוף בלבד.

לגבי אוטובוסים - רבים מהנהגים גויסו בצו 8 ונהגים רבים מקרב אוכלוסיית ערביי ישראל חששו לצאת לעבוד.

מנכ״ל המשרד פועל לקידום האינטרס של אזרחי ישראל ולא עוסק ברכילות זולה שהוצאה מהקשרה ובושלה באופן מגמתי. המנכ"ל שומר לעצמו את הזכות לתבוע אתכם על כל השמצה, סילוף ועיוות של אמירות או טענות שגויות כפי שעולה מהשאילתא ששלחתם.

 

תגובת גל בייסברג

לא עבדתי עם השרה רגב, לא קיבלתי לכיסי שקל לא ממנה ולא ממשרדה. ואיני יועץ פוליטי.

 

תגובת אבי בלומנטל

אנו מעניקים שירות למערך הדוברות של משרד התחבורה על בסיס יומי ומעסיקים לשם כך מספר יועצים. במסגרת זו, אנו מספקים מענה תקשורתי לכל גורמי המקצוע במשרד ובוודאי גם לשרת התחבורה.

איננו עוסקים כלל בנושאים פוליטיים של השרה ולא שוחחנו עם כתבים כלל בנושאים אלו. אנו רואים חשיבות מקצועית בסנכרון בין מערך הדוברות של המשרד לבין דוברות השרה ולשמחתנו ישנו שיתוף פעולה פורה ויעיל.

באשר להתבטאות שייחסתם לי, היא נכתבה ביחס לעובדה שאנשים בודדים מקיבוץ בארי הלינו מחד על כך ששרים לא באים לראות את ההרס וכשאלו הגיעו לראות - מנעו מהם כניסה.

 

תגובת השר שלמה קרעי

רכב התרסק לתוך הכיכר כתוצאה מחוסר שילוט, וזה טופל על ידי השרה רגב באופן מיידי. ככלל, השר פונה לשרי הממשלה הנוגעים בדבר בכל בעיה או פנייה שאינה בתחום משרדו.

 

תגובת השרה מאי גולן

אל לשכת השרה מגיעות מדי יום פניות ציבור רבות. הן במפגשים אקראיים והן במפגשים חברתיים; בחלקן השרה וצוות משרדה מטפלים ומסייעים וחלקן מופנות למשרדי הממשלה הרלוונטיים וכלל הגורמים המקצועיים.
כל הפניות מטופלות מ א׳ ועד ת׳ ללא הבדל דת, מין, גזע וקרבת משפחה.

 

תגובת יחיאל חזן

פניתי אליה, ולא הצליחו לסייע. ראיתי שהפקידות שם היא לא סופרת אף אחד, אז ירדתי מהעניין. אפשרו לחלק מהמטוסים כן לנחות ולטוס למרות שהם היו צריכים להיות מחוץ למדינת ישראל על פי התקנון חצי שנה, ולחלק מהמטוסים - לא אפשרו. ועל האפליה הזאת, על רקע של האפליה הזאת, פניתי.

 

תגובת ח"כ מיכל וולדיגר

הבת שלי שעשתה שירות לאומי חוותה את זה על עצמה ובשרה, וזה היה פשוט קטסטרופה, אבל לצערי הרב עוד לא קיבלתי מענה. אני זוכרת שאצל מירי רגב כן היה לי בן אדם שהיא אמרה לי: תפני אליו, וכן היה שם סוג של אפשרות לדבר עם מישהו והיה מענה. לא שזה הצליח.

תגובת סוזי כהן צמח

לא פניתי לשרה, פניתי לגורמים שאחראים ורלוונטיים לתת תשובות. למה צריך להעביר את התחנה המרכזית לפנורמה? מה זה היא החליטה? היו גורמי מקצוע שישבו, אנשים שבנו תוכנית למה זה לא נכון להעביר את זה לפנורמה.