המקור, עונה 22, פרק 11: להחזיר את הבנות הביתה

התחקיר שבחסידות גור לא רצו שתראו: לפני כשנה נעלמו באישון ליל שתי נערות מהבית שלהן. אביהן יצא במסע להחזיר אותן הביתה והוא לא חשש להסתכל לאדמו"ר הכול יכול בלבן של העיניים | המקור, לצפייה ישירה

זמן צפייה: 58:06

תגובות לתחקיר:

תגובת חסידות גור:

תוכן פנייתכם כולל אוסף מסולף ומגמתי של פרוטוקולים מזויפים, שיחות ערוכות שהוצאו מהקשרן ועדויות שקר. יש להצר על כך  שערוץ 13 - ותוכניתכם בפרט - שם לעצמו מטרה להשמיץ ולפגוע בכל דבר הקשור ליהדות ולמסורת, וזאת ללא קשר לעובדות וכחלק מתהליך הדה-לגיטימציה נגד המגזר החרדי והמסורתי בישראל. במציאות מוטה זו, נביע את תגובתנו במחוזות אחרים בהם גם לאמת - ולא רק לאג׳נדה - יש משקל וערך.

 

תגובת בנות המשפחה באמצעות עו"ד אורי קורב:

הכתבה מהווה מיחזור של טענות ישנות, היא רצופה אי אמיתות ומבוססת על כזבים שנדחו על ידי בתי המשפט. בית המשפט קבע כי האב, מהווה מעין "ראש חץ" בסכסוך הקיים בחסידות גור, וכי ברור שעניינו המרכזי הוא ה"טיפול" בחסידות ולאו דווקא עניינה של הקטינה, והוא אף משתמש בבית המשפט לצורך מלחמתו בחסידות גור בבחינת "אידאולוגיה קודמת לבני האדם".

בדיון שהתקיים בעבר בצו ארעי שהוצא בטענות שווא בנושא כנגד הרבנית מגור ובכירים בחסידות גור - נקבע כי הטענות כנגד אנשי החסידות לא הוכחו. בית המשפט ציין כי הבקשה מבוססת על שמועות שלא ניתן להם כל ביסוס והוכחה. בית המשפט אף הוסיף וקבע כי לדעתו קשר בין הקטינות לבין בכירים בחסידות ובכללם המשיבים עצמם עשוי להיות מועיל. בכך באה לסיומה מסכת כזבים והתנפצה לרסיסים עלילת דם כנגד הרבנית ובכירים בחסידות גור בהקשר של המשפחה.

מדובר בענייננו במקרה סעד ורווחה -  ותלונות פליליות הוגשו במשטרה כנגד הורי הקטינה ולמיטב ידיעתנו הן מצויות עדיין בטיפול. זאת ועוד, עד היום, גם בחלוף כשנה וחצי, לא הורה בית המשפט על השבת הקטינות לבית הוריהם ולהעברתם ללימוד במסגרות הלימוד אליהן הקטינות סירבו לעבור, ולא בכדי!

בהמשך הדרך תישקל תביעת דיבה כנגד ההורים על דברי בלע וכזב שנאמרו על ידם לתקשורת. למרבה הצער, תוכניתכם נותנת במה לשקרים של הורי הקטינות שבוחרים להציג את העניין כמקרה של חטיפה.
יש להצטער גם על כך שעמדתם לפרסם בניגוד לחוק פרטים המזהים את הקטינות ואילצתם אותן לפנות לבית המשפט בבקשה להורות לכם להסתיר את פניהם של בני המשפחה ואת שמותם. אנו מקווים שתשכילו לשמור על החוק ולא תפרסמו בתוכנית קטעים אשר יש בהם כדי לפגוע עוד בקטינות ובפרטיותן.

לסיום, לא למותר לציין, כי הצגת המקרה בשלב זה בו משמורת הקטינה מטופלת על ידי בית משפט - כחטיפה - מהווה לשון הרע על כל המשתמע מכך.

 

תגובת משטרת ישראל:

אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהיא. בהתאם עם קבלת הדיווח לפני כשנה (מאי 2022), הוזעקו למקום כוחות משטרה רבים שפעלו להפסקת האלימות, ליצירת חיץ בין המעורבים, ובמקביל נפתחה חקירה במשטרה.
במהלך החקירה נעצרו מספר חשודים בחשד למעורבותם במעשה, בוצעו מגוון פעולות ונאספו עדויות וראיות מעשרות מעורבים במטרה להגיע לחקר האמת.

לאחרונה החקירה הושלמה והועברה לעיון והחלטת התביעה המשטרתית ותתקבל בקרוב החלטה בנוגע לכתבי אישום. נציין כי לצד מאמצי החקירה, המשטרה פועלת כל העת  באפיקים ובאמצעים שונים ומגוונים להידברות וסיוע בפתרון סכסוכים, למען שלום הציבור.