המקור, עונה 21, פרק 5: המתלוננת ששברה שתיקה

כבר ב-2008 התלוננה רומי שוורץ במשטרה כי חיים ולדר, הסופר החרדי הנערץ, תקף אותה מינית. למרות עדויות שתמכו בגרסתה העקבית, המשטרה סגרה את התיק מחוסר ראיות. לאחר מכן הושתקה רומי בהסכם שמנע ממנה לדבר. לאחר פרסום תחקיר "הארץ" ובו עדויות על מעשי תקיפה מינית רבים של ולדר, ולאחר ששם קץ לחייו היא החליטה להיחשף. תחקיר "המקור" של ענת גורן וגיא אסיף מביא את סיפורה, את תיק החקירה שנוהל נגד ולדר במשטרה, ואת המגעים להסכם השתיקה עד חתימתו | "המקור", לצפייה ישירה

זמן צפייה: 01:00:14

מוזמנים לתמוך בפרויקט של רומי בלינק המצורף

 

התגובות לתחקיר:

תגובת הפרקליטות: "מדובר בתיק משנת 2008 שלאחר בחינת מכלול הראיות הוחלט לסגור אותו מחוסר ראיות ובשל סוגיות משפטיות הנוגעות לדיני התיישנות ושינוי חקיקה. משכך, השלמת חקירה לא הייתה רלוונטית. בפגישה שנערכה בפרקליטות נשאלה המתלוננת אודות טיב הקשר שלה עם חיים ולדר. התשאול נערך ברגישות המתבקשת ללא אמירות פוגעניות, ואנו מצרים כי המתלוננת חשה אי נעימות".

תגובת עו"ד רונאל פישר: אכן משרדנו ייצג את מר ולדר ז"ל במגעים בנושא שלמיטב הכרתי לא הבשיל לדבר. ברור שמפאת חיסיון לא נוכל להרחיב".

תגובת משטרת ישראל: מיד עם קבלת התלונה, פתחה המשטרה בחקירה, במסגרתה בוצעו מגוון פעולות לרבות חקירת החשוד, גביית עדויות ועוד, הכל במטרה להגיע לחקר האמת. עם סיום החקירה הועבר התיק לעיון והחלטת הפרקליטות.