אולפן המקור | הדו״ח שנגנז

מדוע החליט מבקר המדינה לגנוז דוח ביקורת חמור? אולפן המקור - התכנית המלאה

זמן צפייה: 10:26

ממשרד מבקר המדינה נמסר

הניסיון לייחס לעבודת המבקר שיקולים לא ענייניים פסול מעיקרו. המבקר פועל בצורה מקצועית, אובייקטיבית וללא כל משוא פנים. משרד מבקר המדינה פרסם בשנה החולפת מעל 110 דוחות. בכל שנה המשרד מקבל אלפי תלונות המתבררות ופעמים רבות ממצאי התלונות לא עולים כדי דוח אלא מועברים לגוף המבוקר.

התלונה בעניין חברת יפה נוף החלה להתברר בתקופת מבקר המדינה דאז שפירא וממצאיה הועברו לתגובת העיריה. העיריה פנתה לוועדה במשרד המשפטים בראשות הגב' דינה זילבר אשר הכריעה בעניין ופסלה את מועמדות מר רמתי.

במקום לגנוז את הממצאים שעלו בבדיקה הראשונית כפי שהיה נהוג בעבר, הורה המבקר על העברת הממצאים לעירייה, להמשך טיפולה, על מנת שיתקנו הליקויים ויפיקו הלקחים. זאת הגם שכאמור,  מר רמתי סיים את תפקידו כיו"ר החברה.

במידה ועולה חשש לפי סעיף 14 ג' הנושא נבדק לבחינת הייעוץ המשפטי של משרד המבקר וכך נהגנו גם במקרה זה. בהקשר זה יצוין כי גם המבקר דאז יוסף שפירא וגם המשנה ליועמ"ש לא נדרשו לחששות אלו.

במענה לפניית הוועדה לבחינת ניגודי עניינים לקבלת טיוטת ממצאי ברור התלונה – נבחן הנושא ע"י הייעוץ המשפטי של המשרד ובשים לב לכך שחלה סודיות על חומרי ביקורת בהתאם לחוק ולכך שהמשרד מקפיד על מתן זכות העיון והטיעון בממצאיו – הומלץ ע"י הייעוץ המשפטי של המשרד לא להיענות לבקשה.

מבקר המדינה אינו מכיר את מר רמתי, מעולם לא פגש אותו ולא שוחח עימו. כך, הדברים לגבי רעייתו. אשר על כן, כל אמירה בנוגע לזיקה ל"בית היהודי" או למר רמתי הינה מוטעית וחוטאת לאמת.  הסדר ניגוד העניינים של מבקר המדינה נמצא באתר המשרד ומפורסם וגלוי לכל.

בכל הנוגע לגיוס עובדים – משרד מבקר המדינה פרסם בשנה החולפת עשרות מכרזים פומביים ופנימיים לרבות לאוכלוסיות יעודיות ובהם – אנשים עם מוגבלות, יוצאי אתיופיה, ערבים וחרדים. המבקר אנגלמן מקפיד לא להתערב בהליכי גיוס עובדים.

 

 

תגובת יואב רמתי

הנני דוחה את מסקנות הכתבה מכל וכל.

הטענות המועלות בכתבה נבדקו ע"י מבקר המדינה בעקבות תלונות שהוגשו לגביי חודש לאחר מינויי ע"י גורמים שונים בחברה ומחוצה לה . גורמים אלו נפגעו וחלקם אף פוטרו בהמלצת מבקר המדינה.

חברת ספיר בראשותי יזמה את סיום כלל התקשרויותיה  עם חברת יפה נוף כבר בנובמבר 2018 באופן מסודר  ובהתאם לחוק.

הפסקת ההתקשורויות נעשתה בכתב ויש לזה סימוכין.

חברת ניצוץ ששמה נזכר בכתבה אינה חברת קש או חברת בת של חברת ספיר או בעליה.

מסקנות  מבקר המדינה בנושא כפי שנרשמו על ידך   תואמים את הנתונים הנ"ל ולא פלא כי זוהי המלצתו.

תוכן הכתבה ובמיוחד סברות עורכי הדו"ח והמלצותיהם הינם בגדר לשון הרע והנני נכון להגן על האמת ולתבוע ככל שאדרש את המוסרים מידע שגוי לציבור בנושא זה