המקור, עונה 18, פרק 5: משפט פומבי של תיק 4000

רגע לפני פתיחת משפטו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו בעבירות שוחד מרמה והפרת אמונים, המקור עורכת משפט פומבי בתיק 4000 - תיק וואלה בזק. רביב דרוקר נחשף לכל חומר הראיות בתיק והציג אותו לעדים ומומחים, כשהמטרה היא לפרוש בפני הצופה את מארג הראיות שיוצג לבית המשפט, כדי שהוא יקבל את התמונה המלאה לגבי המשפט שיכריע האם בנימין נתניהו אשם או זכאי | לצפייה ישירה

זמן צפייה: 58:41

עופר גולן, דובר ראש הממשלה מסר:

תיקי ראש הממשלה מופרכים מתחילתם ועד סופם. עיתוי שידור הכתבה, פחות מ 72 שעות לפני פתיחת המשפט, אינו מקרי ונועד להשפיע על דעת השופטים ולהטות משפט.

זהו המשך משפט השדה שעורכים לראש הממשלה בתקשורת כדי למנוע ממנו משפט צדק.

הטענות נגד ראש הממשלה נתניהו שקריות ונגועות באכיפה בררנית שזועקת לשמיים. תיקי ראש הממשלה מבוססים על עדי מדינה שעדויותיהם הושגו באמצעים פסולים, כגון סחיטה ואיומים. האמת שונה בתכלית, והיא תצא לאור.

רבים בציבור כבר מבינים היטב שמדובר בתיקי סרק נגד ראש הממשלה. הם יודעים שאין בהם כלום ולכן פעם אחר פעם הם בחרו בו ברוב עצום להנהיג את מדינת ישראל.

 

תגובת שאול אלוביץ׳:

״בניגוד מוחלט לחוק ולהגינות בסיסית, משודרת תכניתכם ערב פתיחת משפטו של מר אלוביץ׳ ובה קריאה לציבור לבוא ולצפות במשפט שאתם מעזים לערוך ולשפוט בעצמו אם הוא אשם או זכאי. אין בכוונתנו לקחת חלק במשפט השדה הזה, שניכר שהוא מהווה חציית קווים אדומים אפילו על רקע ההדלפות החמורות שמלוות את הפרשה מזה מספר שנים. את התמונה המלאה ללא הותרת דברים על רצפת חדר העריכה נציג בפני בית המשפט בו אנו שמים את מבטחנו״

 

 

תגובת איריס אלוביץ:

״היומרה לנהל את המשפט האמיתי בתקשורת היא זילות מערכת המשפט, פגיעה בכבודו של בית המשפט ובזכותם של הנאשמים להליך הוגן.
המשפט הפומבי יתנהל רק בבית המשפט המחוזי בירושלים - ללא מתווכים, ללא מצנזרים, וללא מעוותים.״