המקור: פרויקט שליט חלק שני

הפרק השני של פרויקט שליט - הרגעים הדרמטיים בדרכו אל החופש של החייל השבוי ועדותו המרתקת של איש המוסד על אחורי הקלעים של העסקה. "אביבה כבר ממש הייתה על אדי הדלק האחרונים", סיפר דוד מידן על הפגישה שבה בישר להוריו על החתימה • וגם: עד כמה השפיעה שרה נתניהו על שחרורו

זמן צפייה: 01:00:06

"פתאום ראיתי על המסך את גלעד. הוא נראה נורא, אמרתי 'תנו לו מים, אני כבר מגיע'"

פרויקט שליט, החלק השני: חמש שנים לאחר שהחייל השבוי גלעד שליט שוחרר משבי חמאס ברצועת עזה, תוכנית "המקור" ממשיכה בחשיפת פרטים חדשים על הפרשה שהסעירה את המדינה.

במוקד הפרק הערב (שלישי) עמדה עדותו המרתקת והנדירה של איש המוסד, דוד מידן, על אחורי הקלעים של העסקה לשחרור החייל השבוי.

מידן, שעמד בראש צוות המשא ומתן לשחרור שליט, קיבל את המפתחות לקידום העסקה לאחר שכל הניסיונות הקודמים כשלו. ממרפסת ביתו בכפר סבא הוא לא הפסיק להסתמס עם אנשי חמאס - והצליח להביא לשחרורו של שליט מהשבי לאחר חמש שנים וארבעה חודשים.

לפרק הראשון על תחקיר עסקת גלעד שליט:

>> תחקיר "המקור": גילויים חדשים על חטיפת גלעד שליט

איש המוסד וראש צוות המו
איש המוסד וראש צוות המו"מ לשחרור גלעד שליט, דוד מידן, בראיון ל"המקור" | צילום: חדשות 10

מידן מתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי אפשר היה להגיע להפסקת אש ארוכה עם חמאס. הוא גם סיפר כי משפחת שליט מעריכה כי לרעייתו של ראש הממשלה, שרה, היה תפקיד "חיובי ומדרבן" בהחלטתו של נתניהו לחתום על העסקה - חייל אחד תמורת 1,000 אסירים.

מידן סיפר למצלמות "המקור" על הרגע שבו בישר להוריו של גלעד, אביבה ונועם, על חתימת העסקה. "אביבה היתה כבר ממש על אדי הדלק האחרונים של הסיבולת שלה", אמר. "אמרתי לה שאני מאמין שתוך עשרה ימים הוא חוזר הביתה. היא הסתכלה עלי במבט כזה שלא הבנתי. לא יכולתי לקרוא אותו, שהיא כן מאמינה, לא מאמינה, מקווה, לא מקווה. ראיתי שכבר היה לה קשה לגרור את עצמה".

על השניות שלפני המפגש הראשון עם גלעד, הוסיף מידן: "פתאום אני רואה על המסך בסקייפ את הפנים שלו. הוא נראה נורא. אני אומר לו 'שלום', הוא אומר לי 'שלום'. הבנתי מיד שזה גלעד. שאלתי איך הוא מרגיש, הוא אמר 'בסדר'. אמרתי לו 'גלעד, תדע לך שמדינה שלמה מחכה לך. היה ברור שזה הוא, אבל הוא נראה נורא. אמרתי לבחור מהצלב האדום 'תן לו מים, אני כבר יוצא לקחת אותו'.