תיק פואד - החתיך והחיילת: השיחה בין האשה הכל-יכולה שלצד פואד לג'קי בן זקן נחשפת

איך מקבל המונח "הון שלטון" פנים באמצעות שיחה על זכיונות גז? איך קורה ששיחות כאלו נמצאות בידי המשטרה ארבע שנים, לפני שמישהו מחליט לחקור? למה בעצם פואד ולשכתו כל כך רוצים לעזור לג'קי בן זקן?

זמן צפייה: 22:03

השחיתות תמיד הופכת להיות הרבה הרבה יותר מוחשית, כשניתנת לנו הזדמנות להיות זבובים על הקיר. ממש לשמוע באוזניים איך זה מתנהל; אז הנה היום, אנחנו מביאים שוב מסמך מהז'אנר הזה של זבובים על הקיר.

השיחות שאנחנו עומדים להשמיע היום הן הרבה יותר מהשחיתות של פואד. אלו שיחות נדירות. נדירות מכמה סיבות. ראשית, מעט מאוד פעמים אתה רואה את הצירוף הבנאלי הזה, הון-שלטון, כל כך חד כמו כשאיילת אזולאי, האישה הכול יכולה ליד פואד, מדברת עם איש העסקים ג'קי בן זקן על זיכיונות גז - ונדירות עוד יותר כי הן מכוונות לנושא לא פחות מעניין.

>> לכתבות נוספות בנושא

המקור: תיק פואד נפתח

רביב דרוקר: הסיפור אינו פואד, אלא כל מי שהגן עליו

ברוך קרא: הסיפור הציבורי חשוב יותר מהתיק הפלילי

איך קורה ששיחות כאלו נמצאות בידי המשטרה 4 שנים, לפני שמישהו מחליט לחקור קצת למה בעצם פואד ולשכתו כל כך רוצים לעזור לג'קי בן זקן?

חבר הכנסת בנימין (פואד) בן אליעזר, מפלגת העבודה
חבר הכנסת בנימין (פואד) בן אליעזר, מפלגת העבודה | צילום: רפי קוץ

תגובות

ג'קי בן זקן: "מר בן זקן לא קיבל סיוע כלשהו ממר בן אליעזר, ואפילו הפרקליטות אינה טוענת זאת בכתב האישום. מר בן זקן לא קיבל הטבה כלשהי מאיש, ואפילו הפרקליטות מסכימה כי כל החלטות מועצת הנפט ניתנו כדין, ללא משוא פנים וללא שיקולים זרים. מדינת ישראל לא העמידה מעולם איש לדין פלילי על הדלפת מידע שקיבל מהרשויות, ושהיה זכאי לקבל כדין, וצר לנו כי מר בן זקן הועמד לדין פלילי. מוטב היה שמר בן זקן לא היה משורבב לכתב אישום בעניין לא לו. את דברינו המפורטים נאמר בפני בית המשפט, שהוא הבימה הרלבנטית היחידה, ולא דרך כלי התקשורת".

איילת אזולאי: "תגובת עורכות הדין יעל גרוסמן ושרון בן צבי - השיחות התקיימו הרבה אחרי שבן זקן ושותפיו כבר קיבלו את רשיון הקידוח. באותה עת היה מדובר בהעברת הרשיון מחברה אחת לחברה אחרת שבשליטתם.
כששיחות פרטיות משודרות בטלוויזיה, הן לעיתים נשמעות מביכות. במקרה של השיחות הפרטיות של איילת אזולאי, כשמנקים את הצהוב, לא נותר דבר, בוודאי שלא ראיות לעבירה פלילית. כתב האישום שהוגש כנגד איילת עוסק בשולי שבשולי, ולכן מלכתחילה לא היה מקום להגישו".

משטרת ישראל: "תיק החקירה המדובר *לא התנהל במשטרת ישראל*. מטבע הדברים לא נוכל להתייחס לחומר חקירה או למידע ספציפי, אך נבהיר כי העברת מידע מודיעיני ובכלל בין רשויות אכיפה מבוצע רק על פי חוק ותבחינים מוקפדים ובמקרים מסויימים אף חל *איסור על פי דין* על שיתוף במידע מטעמים של שמירה על זכויות הפרט. נשוב ונדגיש כי כל מידע המגיע אלינו נבחן וככל שהוא מעלה חשד הוא מטופל בהתאם".