המקור: פרשת השחיתות בישראל ביתנו - מבט מבפנים

מה קורה כאשר מנהיג עמותה ציונית אידיאליסטית פוגש באנשי המנגנון של ישראל ביתנו? ברוך קרא מביא את סיפורו של יו"ר עמותת "איילים" מתן דהן, שבקרוב יוכרע האם יוגש נגדו כתב אישום באחת מפרשות השחיתות הגדולות שהיו בישראל וחושף כיצד התנהלה לכאורה השיטה של פאינה קירשנבאום ודאוד גודובסקי, מקורביו של אביגדור ליברמן. התחקיר המלא לצפייה ישירה

זמן צפייה: 56:45

איך עבדה לכאורה השיטה שעליה ניצחו מקורביו של שר הביטחון, פאינה קירשנבאום ודאוד גודובסקי? אחד החשודים בפרשה, יו"ר עמותת "איילים" מתן דהן, מספר בריאיון ראשון על המפגש בין היוזמה הציונית-אידאליסטית שלו לבין המנגנון המפלגתי: "דרשו ממני להחזיר כספים קואליציוניים במזומן. זה הזוי".

תגובות לתחקיר "המקור":
תגובת פאינה קירשנבאום: "איננו נותנים תגובות בתקשורת. במידת הצורך יינתנו תגובות ותשובות בשימוע או בבית המשפט".

תגובת דאוד גודובסקי: "התייחסותו של מר גודובסקי לטענות שהועלו נגדו צפויה להימסר בקרוב בפני הפרקליטות במסגרת שימוע. אנו סבורים כי הליך השימוע הינו הפורום הנכון למסירת עמדתו של מר גודובסקי לדברים ולא תוכנית טלוויזיה המשודרת בסמוך לפני הליך זה".

תגובת עובד יחזקאל: "אני מנוע לצערי להתייחס עניינית לחומרי החקירה כל עוד התיק תלוי ועומד".

תגובת המשרד לפיתוח הנגב והגליל: "בנוגע לטענות מר מתן דהן להלן תשובתנו - לא זכור ולא מוכר לנו מקרה כזה".

תגובת אתר יזרוס: "חברת יזרוס אכן העניקה שירותי פרסום לעמותת 'איילים' ולפי מיטב הבדיקה הפרסום הוענק בהיקף מלא, בהתאם להסכמים חתומים. לחברה לא ידוע דבר אודות מעורבותו של מר גודובסקי בחתימת ההסכמים".