מפקד אוגדת סיני על עמוד ענן: "לא התכוננו לאירוע בסדר גודל כזה"

למרות האידיליה שניסו לשדר בצה"ל על חיילי המילואים וההכנות למבצע הצבאי האחרון בעזה, שיחת סיכום של מילואימניקים בחיל שריון חושפת מצב עגום על מצב המוכנות של הטנקים ואובדן אמון מצד המגויסים בצו 8. "איבדתם אותי, כבר לא מעניין אותי כלום", אמר אחד המילואימניקים בשיחה

חיילי מילואים בגבול רצועת עזה
חיילי מילואים בגבול רצועת עזה | צילום: רויטרס

(8:25 דקות)

בשיחות סיכום של חיילי מילואים בשריון, העריכו המפקדים הבכירים באוגדה כי השקט  שישרור בעקבות מבצע "עמוד ענן" יימשך ארבעה חודשים בלבד, אז ייאלצו לזמן את חיילי המילואים שוב. עם זאת, המילואימניקים שנראים מותשים, אמרו שההתנהלות גרמה להם לאבד אמון במערכת.

 

בעקבות אמירות נוקבות כמו "איבדתם אותי, לא מעניין אותי כלום יותר", אל"ם שאול מפקד חטיבת שריון במילואים ניסה לשמור כמה שיותר על המורל, ללא הצלחה יתרה. "אם הסקתם שלא צריך אתכם, זה טעות שלי", אמר אל"מ שאול.

 

אולם הסבריו לא קנו את החיילים, אמרו כי הטנקים היו ברמת מוכנות נמוכה ואף פקפקו בתכניות לכניסה בנגמ"שים למרכז עזה, שלדבריו של אחד הנוכחים כונתה "הזויה". "אני מודע לבעיות שהיו בימים הראשונים, שורה תחתונה לא התכוננו לאירוע בסדר גודל כזה", מפקד האוגדה סיני תא"ל רוני נומה, שאחראי על הגזרה.

 

תגובת דובר צה"ל: "במהלך מבצע "עמוד ענן" נעשה גיוס מילואים במהירות חסרת תקדים לטובת מוכנות צה"ל ללחימה. בימים אלו נערך תחקור מקיף למבצע והפערים שהתגלו יעלו בתחקיר במסודר כנהוג בצה"ל".