בדרכים עם אבי בניהו: "ראשי המדינה יתבלבלו אם לא יהיה כאן אויב"

לדובר צה"ל לשעבר יש מה להגיד על הכל ולא משנה אם ברקע יש אזעקות ופיצוצים. "עיתונאים לא יכולים להחליף אנשי ביטחון בפוליטיקה", הוא מסביר ומתייחס גם למערכת היחסים עם אהוד ברק: "אני כועס עליו. יש בו טוב אבל צריך לדעת להוציא ממנו". אבני בניהו ללא מסכות

אבי בניהו ורביב דרוקר בדרכים
אבי בניהו ורביב דרוקר בדרכים | צילום: המקור

(18:55 דקות)

מדברים על הכל עם אבי בניהו: דובר צה"ל לשעבר הוא ללא ספק אדם צבעוני עם המון סיפורים, סודות וקשרים בכל מקום. בניהו, שנכח בכל צומת של קבלת החלטות במדינה ב-20 השנים האחרונות, וקיבל אין ספור הצעות עבודה מפוליטיקאים, השתחרר לפני מספר שבועות מהצבא וסוף סוף הוא יכול לדבר באופן חופשי. התלווינו לקיבוצניק מלהבות חביבה ליישובי הדרום שסופגים אש כבדה מרצועת עזה.

 

כשברקע אזעקות וקולות של פיצוצים, נראה שלבניהו יש מה להגיד על הכל. על כניסת העיתונאים לפוליטיקה הוא חושב ש"סדר היום של ישראל כבד ורציני מדי מכדי שהעיתונאים יחליפו את אנשי הביטחון". על דובר צה"ל שהחליף אותו, הוא אומר: "התפקיד שלו הוא מאחורי הקלעים. הוא לא אמור להימדד לפי ההודעות שהוא מוסר בטלוויזיה", וגם לאפשרות של הידברות עם החמאס מתייחס בניהו. "בסוף נדבר איתם. ראשי המדינה כאן עלולים להתבלבל אם לא יהיה כאן אויב", הוא אומר.

 

"זו הפעם הראשונה ב-30 השנים האחרונות שאני לא גורם מהותי במרכזו של אירוע", אומר בניהו שבכל זאת מתרוצץ בין יישוב ליישוב, ובין פוליטיקאי לפוליטיקאי, וכל זה תחת האש מעזה כשמערכת כיפת ברזל מיירטת רקטות ממש מעל ראשו. "את כל המהפכות בצה"ל עשו שרי ביטחון שלא באו מהצבא", הוא מסביר לאחר היירוט ומיד אחרי פגישה עם עמיר פרץ.

 

לא רק פרץ, בניהו נפגש גם עם בוז'י הרצוג ועם ראש עיריית שדרות, והוא מרגיש די נוח להחמיא להם. למעשה, הוא מקושר לאנשים רבים ומדבר על כולם טובות. רק עם אדם אחד יש לו בעיה. "אני כועס על אהוד ברק", אומר בניה לאחר שבשנת 2010, כשהוא עדיין היה דובר צה"ל, משרד הביטחון הוציא הודעה נמרצת נגדו. "יש בו דברים טובים, צריך לדעת להוציא אותם ממנו", מוסיף בניהו על שר הביטחון.