פרשת דני דנקנר ותעשיות מלח: העדויות, החשבוניות ומסלולי הכסף

רביב דרוקר מביא את כל הפרטים על פרשת הקרקעות של חברת תעשיות מלח בעתלית ובאילת - שבצדה האחד דני דנקנר, מבניה הבולטים של אחת ממשפחות ההון החזקות בישראל ובצד השני מי שאמור לעזור לו להפוך את האדמות האלה למכרה מזומנים ענק. האם היה כאן שוחד - כפי שטוענת הפרקליטות, או רק מאמץ לגיטימי לשכנוע?

דני דנקנר
דני דנקנר | צילום: בוצ'צו

(22 דקות)

בלב של הרבה מפרשיות השחיתות והיחסים הלא ראויים בין הון ושלטון בישראל עומד דבר בסיסי אחד: אדמה. ברגע שהיא הופכת פרטית, ועוד יותר ברגע שמישהו מחליט לשנות את ייעודה - דבר שיקפיץ את ערכה פי כמה - נרקמת לעיתים קרובות מסכת סבוכה של לחצים, אינטריגות, מקורבים שמקבלים פתאום תפקידים נחשקים, ובעיקר הרבה מאוד כסף.

 

וזה בדיוק הסיפור של קרקעות חברת תעשיות מלח בעתלית ובאילת. בצד האחד דני דנקנר, מבניה הבולטים של אחת ממשפחות ההון החזקות בישראל. בצד השני מי שאמור לעזור לו להפוך את האדמות האלה למכרה מזומנים ענק. ובאמצע, פרשיית הון-שלטון חסרת תקדים.  

 

מה קורה כשבעלי ההון רוצים רשות מהמדינה, להפוך אלפי דונמים לשכונת מגורים? איך הופך מאיר רבין, צעיר חרדי, עוזרו של עד המדינה מפרשת הולילנד, ואחיינו של מי שמנהל את קרקעות המדינה, ללוביסט בשורה אחת עם השמות הבכירים במדינת ישראל וזוכה לפגוש את יושב ראש בנק הפועלים עשרות פעמים. האם היה כאן שוחד - כפי שטוענת הפרקליטות, או רק מאמץ לגיטימי לשכנוע? רביב דרוקר מציג את כל העדויות, החשבוניות ומסלולי הכסף.