נביאים ב': הכירו את יועצי הסתרים של אלי ישי

בנוסף ליועצי תקשורת ויועצי תדמית, יועץ מדיני ויועץ פוליטי, כל איש ציבור יודע שהוא צריך להחזיק גם באיזה ידעוני. אבל שר אחד בולט מעל כולם: שר הפנים אלי ישי. ישי, כך עולה מתחקיר "המקור", נועץ בחבורה שלמה של מיסטיקנים מוזרים, ויודע, כך מסתבר, לתת תמורה ליועצי הפלא שלו. לשכת ישי בתגובה: "מורה הדרך היחיד של ישי הוא הרב עובדיה יוסף"

אלי ישי מתוך תכונית "המקור" 26.01.11
אלי ישי מתוך תכונית "המקור" 26.01.11 | צילום: חדשות 10

(16:52 דקות)

לאריאל שרון היה את פורום החווה, לנתניהו יש את ה"צוללת". וגם לשר הפנים, אלי ישי, מסתבר, יש כוורת של יועצים חיצוניים. אבל תחקיר "המקור" מגלה שבניגוד ליועצים המדיניים והפוליטיים, לישי יש יועצי סתרים קצת שונים. המכנה המשותף להם - מקובלים, צדיקים וידעונים. בקיצור: אנשים שחושבים שלהם יש כוחות שאין לאחרים.

 

כך למשל, בעיר העתיקה בלוד יושבת פורטונה טוויטו. נכדה, שמואל טרבלסי, מספר כי היא ניחנה בכוחות מיוחדים. כך למשל, סיפרה פורטונה כי ישי הגיע אליה לפניה הבחירות ושאל כמה מנדטים יקבל. "הוא בא מספר פעמים לקבל ברכות", מעיד הנכד. טרבלסי זכה, עם קשר או בלי לסבתו, לתמיכתם של ישי ושר הדתות, יעקב מרגי, שדואגים לקדם את מי שמתמודד על תפקיד ראש המועצה הדתית בלוד.

 

אבל פורטונה פוגשת בישי רק לעתים רחוקות. מי שפוגש בישי לעתים קרובות הוא המקובל עזריאל אליהו. לפני כחצי שנה, "קנתה" אותו עיריית חדרה. במקרה מסוים של סכסוך בין ראש העירייה, שמואל אביטן, לסגנו מש"ס - שלח ישי את עזריאל לבוררות. וכך נוצרה שרשרת תגובות: אביטן והעירייה מתגמלים את עזריאל - וישי מעניק יחס מועדף לעיריית חדרה. בין היתר, הוא אישר הקמת אגף חדש בעירייה בראשות עזריאל. במקרה אחר משאיר ישי את ראש העיר אביטן, למרות שכל העירייה התפטרה - ובניגוד לחוקי הרשויות המקומיות.

 

לישי יש גם יועץ ברמת הגולן - אודי רם, מגדל פרחים המתמצא בקבלה. רם מסרב לדבר על יחסיו עם ישי, אולם אדם שהיה עד לשיחה בין השניים העיד: "יש התקשר לרם לפני ישיבת קבינט ורם דחק בו לא להתרפס בפני האמריקנים". ישי גם עוזר לרם. כך למשל, כשגיסו של רם הריץ מועמד לראשות העירייה, הוא ביקש מבן משפחתו לדבר עם שר הפנים כדי שהאחרון יתמוך במועמדו.

 

אבל יש אדם אחד שמשפיע יותר מכולם על ישי - ולא מדובר ברב עובדיה יוסף, אלא רוני כהן מגן יבנה. "כל הזמן הוא איתי בטלפון", הוא מתגאה. כהן, לפי עדויות שונות, נהנה מגישה מלאה לשר ישי ולעתים מעורב בהחלטותיו. "אני מודיע לו לפני כן, שולח לו הודעות, מתריע על מצבים קשים, על הפרשה האחרונה שהייתה לו בכרמל", מעיד כהן ומבהיר: "הוא לא עושה שום דבר בלעדי".

 

בבחירות האחרונות החליט כהן כי הוא רוצה נציג שלו בעיריית ראשון לציון ובחר בעובד תברואה ותיק - והוא צורף לרשימת ש"ס. אחרי הבחירות, הפעיל ישי לחץ להעניק לו את אחד התפקידים הבכירים המגיעים לש"ס. לחץ נוסף הופעל כדי להעביר למועמד של כהן את סמכויות יו"ר ש"ס המוכר בעיר.

 

מלשכת השר ישי נמסר בתגובה: מורה הדרך היחיד של השר ישי הוא הגר"ע יוסף שליט"א ואין לא שום קשר מיוחד עם כל היהודים החשובים הללו שעושים לפרנסתם ועינו אינה צרה בהם.  מה גם שהשר מעולם לא התייעץ עם אנשים אלו. חשוב להבהיר את הדברים כי ישנם כאלו המבקשים להתפרסם על גבו של השר ומציגים מיצג שווא שבינו לבין המציאות אין כל קשר.

 

יומיים לפני שידור הכתבה נעשתה פנייה לעיריית חדרה על מנת לקבלת את תגובתה לכתבה. אתמול מסרה העירייה באמצעות משרד עורכי הדין של רונאל פישר, תגובה לפיה "כיוון שלא נפגשנו איתם" לפני הכתבה, "ברור שאין לכם עניין להשתכנע", הם מאיימים כמקובל בתביעת לשון הרע, עונים לשאלות שהצגנו, אבל אוסרים עלינו לפרסם את התשובות. ובכל זאת, בתגובה נכתב: עזריאל מונה במכרז כדין וראש העירייה לא היה מעורב במכרז. האגף אומנם עוד לא ממש הוקם בגלל קשיי התארגנות, אבל אוטוטו גם זה יקרה. לעובדה שראש העירייה לא הודח, הם אומרים, אין שום קשר לעזריאל וזו החלטה מקצועית של שר הפנים.

 

משמואל טרבלסי, נכדה של פורטונה, נמסר: אין קשר בין מעמדי במועצה הדתית בלוד לעובדת היותי נכדה של פורטונה.