יצרן סם הפיצוציות בטוח שהוא "מיסטר נייס גאי"

לאורך שנים מתנהל מאבק בין רשויות החוק לכימאים, המנסים לייצר סמים חדשים. המשטרה הופכת את החומרים לבלתי חוקיים אך נתקלת בכל פעם בפיתוחים נוספים • האיש שעומד מאחורי המוצר התורן בתחום, "מיסטר נייס גאי", מספק הצצה לתעשייה הכי מתחכמת ואולי גם הכי יצירתית בישראל

נייס גאי - סם פיצוצייה - המקור, 17.11.10
נייס גאי סם פיצוצייה המקור, 17.11.10 | צילום: מתוך התוכנית ה"מקור"

(19:20 דקות)

יוסי גלמדי היגר מארה"ב עם תוכנית שאפתנית לכבוש את השוק. הוא יזם בשוק סמי הפיצוציות החוקיים. "יש אנשים שקמים בבוקר והולכים לייצר שמפו או חגורות, אני מייצר קטורת", הוא אומר. "זה לא סם ואפשר למכור את זה".

 

קצב המכירות של "מיסטר נייס גאי", אותו מייצר גלמדי, מזכיר את זה של ה"חגיגת", סם הפיצוציות הראשון. הפעם מדובר בחומר שנקרא ג'יי-וויו-אייץ'. המולקולה הסינתטית הופקה בתקווה להוות תחליף בריא לחומר הפעיל בצמח הקנאביס לשם ייצור לתרופות לשיכוך כאבים, אך השפעתה חזקה פי שמונה.

 

בארצות הברית הטילו בשנתיים האחרונות 16 מדינות הגבלות על מחירתם של חומרים עם המולקולה. גם באירופה הגבילו מספר מדינות את המכירה. אבל ברוב המדינות, כמו בישראל, החומר עדיין חוקי.

 

אבל גלמדי, המהווה חלק מתעשייה שמגלגלת עשרות אלפי שקלים מדי חודש, בטוח שהחומר אותו הוא מוכר חוקי לחלוטין ולא צריכה להיות כל בעיה. "אני מוכר קטורת שיש בה עלים שמפיצים ריח טוב כשמדליקים אותם", מסביר גלמדי. "אני מייצר קטורת והשימוש הלא נכון ממש לא מעניין אותי".