לקראת המונדיאל: קירשנבאום לומד קרב מגע

הערב ב"המקור": מוטי קירשנבאום ביקר בדרום אפריקה חודש לפני תחילת המונדיאל ובחן מקרוב את המציאות הפוליטית במדינה, 19 שנה אחרי נפילת האפרטהייד • בסרט מופיעה שורה של בכירים בפוליטיקה המקומית, ביניהם בתו של נלסון מנדלה ומזכ"ל מפלגת הימין הקיצוני • בקטע שלפניכם לומד קירשנבאום קרב מגע מהמדריך כריסטו • הסרט המלא ישודר הערב ב-21:00

הצצה המקור - מוטי קירשנבאום בדרום אפריקה
הצצה המקור מוטי קירשנבאום בדרום אפריקה | צילום: ערוץ10_המקור

מוטי קירשנבאום יצא לתעד את דרום אפריקה מבפנים ושוחח עם אנשי מפתח בזירה החברתית והפוליטית במדינה. הנה רשימת האנשים שרואיינו לסרט: 

 

מאקי מנדלה - בתו של נלסון מנדלה מאשתו הראשונה. אישה משכילה שהכניסה את קירשנבאום לביתה וסיפרה על הילדות כבת למנהיג כלוא, על המציאות שלאחר ביטול האפרטהייד ועל התחושות וייסורי המצפון של אביה. בכתבה היא חושפת פרקים מיומניו של מנדלה בתקופת בכלא. 

 

אנדרה ויסחי - המזכיר הכללי של מפלגת ה-AWB, מפלגת הימין הקיצוני. ויסחי הוא דמות שנויה במחלוקת בתוך דרא"פ, הנוקט בעמדה גזענית כלפי השחורים. בסרט הוא יוצא באמירות קשות נגד השחורים וקורא להחזרת שלטון האפרטהייד. מנהיג מפלגתו, יוג'ין טרה-בלאנש, נרצח בביתו על ידי שניים מעובדיו השחורים באפריל 2010.

 

דן פלאטו - ראש העיר קייפטאון. ראש עיר שחור מטעם מפלגת הברית הדמוקרטית (Democratic Alliance), שבעירו יתקיימו משחקים רבים באיצטדיון החדש שהוקם לכבוד גביע העולם בכדורגל.  

 

פיט פוטיחר - חוואי אפריקנרי שלחם בשלטון האפרטהייד ונרדף על ידיו. בעברו היה מורה לאנגלית. הוא מספר לקירשנבאום על הקשיים שבחיי הלבנים היום בדרום אפריקה, על ההתמודדות עם האפליה המתקנת, הקושי במציאת עבודה וכו'.

  

כריסטו ומרל - כריסטו הוא ספורטאי שחור בעל חגורה שחורה בקרטה, בעלים של מכוני כושר רבים, שחי עם בת זוגו הלבנה מרל. קירשנבאום התלווה לאחד מאימוני הכושר שכריסטו העביר לשוטרים לקראת המונדיאל, ושוחח עם בני הזוג על החיים כזוג מעורב בתוך קהילה שמרנית.

  

אלן פיק - הבעלים של חנות הבשר המפורסמת "הבוטשר שופ" ששוכנת בכיכר מנדלה באזור הסנדטון שביוהנסבורג. פיק הוא יהודי, דובר עברית שלחם במלחמת יום כיפור ומציג נקודת מבט אופטימית בנוגע לעתיד המדינה.

 

צ'ארלס בק - דור שלישי למשפחת חוואים לבנים באזור הקייפ, יינן מוכשר וחקלאי בנשמתו. יזם והבעלים של חוות FAIRVIEW, חווה שקידמה את השחורים העובדים בה עוד לפני חוקי האפליה המתקנת.

 

 

הסרט המלא הערב ב-21:00 בתוכנית "המקור"