חסידות "תולדות אהרון" נחשפת

הערב בתוכנית: תיעוד נדיר ובלעדי של הקהילה הסגורה במאה שערים שאליה משתייכת האם המרעיבה. אם היא תורשע, הם מזהירים, תפרוץ כאן מלחמה אמיתית • הכתבה המלאה הערב ב-21:00

פסקה חדשה

פסקה חדשה

המקור" מביאה לכם הערב הצצה נדירה אל תוך הקהילה הסגורה שממנה באה האם החשודה בהרעבת בנה. למרות איסור הצילום, הסכימו ראשי החסידות להכניס צוות טלוויזיה שיתעד את חייהם, מנהגיהם והטקסים הייחודיים להם.

הכתב ישראל רוזנר ליווה את החסידים בחודשים האחרונים, כשברקע מהדהדות פרשות החניונים והאם שמסעירות את הבירה. בקטע שלפניכם נראים החסידים, המתנגדים בחריפות לציונות, כשהם שרים את מילות השיר:

"ה' הוא מלכנו, ולו אנחנו עבדים/ תורתנו הקדושה היא חיינו, ולא - אנו משועבדים/ ובחוקותיהם אין אנו מתהלכים/ בדרך התורה נלך באש ובמים/ בדרך התורה נלך לקדש שם שמיים"...

מדינת רשע ופשע

חסידות "תולדות אהרון" היא קהילה דתית קיצונית בהלכותיה שחיה בירושלים. היא נחשבת קנאית אפילו בתוך הציבור החרדי. הקהילה מונה כ-10,000 חסידים. הם לא מכירים במדינת ישראל ובמוסדותיה. "מדינת רשע ופשע" הם מכנים אותה, לא משלמים מסים, ביטוח לאומי וביטוח בריאות. הם אינם צופים בטלוויזיה או גולשים באינטרנט. לבושם מקורו בימי הביניים וייחודי לאנשי החסידות. על החסידים חל איסור לצאת מתחומי ירושלים, הם לא ראו את ארץ ישראל, לא ראו ים מעולם.

אורחות חיי הקהילה מעוגנים בספר חוקים ותקנות, מדי שנה כל אחד ואחד מהם מחויב לחתום עליו מחדש בפני האדמו"ר. כמה מהחוקים בספר שיוצגו הערב בתוכנית:

• "ושתלך כל אישה בלבוש גרביים שחורים כפולים או פשוטים ועבים, שלא יהא נראה בשרם אפילו כל שהוא"
• "שלא ילכו חברתינו יחד איש ואשתו על השוק רק הוא ילך מקודם ואשתו מלאחריו"
• "שלא ילמד בניו ספרים חיצוניים, הס מלהזכיר"
• "כל אחד מחברינו מחויב להתפלל בנוסח חבורתינו ורק בבית המדרש שלנו".
• "יעשה שידוך כזה שהבן וגם החתן יישאר דייקא מחברתנו".
• "תלמיד שנתגדל אצלנו והתחתן, אם אינו מקיים התקנות אז אסור לו דריסת רגל בבית המדרש, אפילו בחצר".

הכתבה תשודר הערב, שלישי, 20.10 בשעה 21:00