בלעדי: עצורי פרשת הביציות מביאים לראשונה את גרסתם

פרשת ההפריה ברומניה: "המקור" חושפת קשר בין המרפאה בבוקרשט לבית החולים "בני ציון" ומביאה ראיון בלעדי עם שני הרופאים הישראלים המוחזקים שם. מי אשם? ומי נפגע מהפרשה? התשובות בתחקיר

זמן צפייה: 20:55

(21:37 דקות)

שלושה חודשים דוקטור גניה זיסקינד ודוקטור נתן לויט מוחזקים ברומניה כחשודים בפרשת קניית הביציות. עד כה שתקו וקיוו שישוחררו בקרוב, אך כעת הם מבינים שהם עלולים לעמוד לדין ומחליטים לחשוף לראשונה את סיפורם.

"היוזמה לבוא למרפאה כאן לא היתה שלנו. הרעיון לא היה שלנו. הקישור היה דרך גורם שלישי", מספר לויט בראיון לחדשות 10. תחקיר "המקור" מגלה שורה של עדויות ומסמכים פנימיים החושפים את הרומן המתמשך בין בית החולים "בני ציון" בחיפה לבין המרפאה "סאביק" בבוקרשט, רומן שמנהלי בית החולים מתאמצים מאוד להסתיר.

בית החולים "בני ציון" לא רק שלח את מטופלותיו לקבלת תרומת ביציות ברומניה, הוא גם הרוויח את התשלום על הכנת המטופלות, הקפאת הזרע של בעליהן, בדיקת דמן של תורמות הביציות הרומניות וזה לא הכל - למרות מעורבותו הברורה, בית החולים מכחיש את הקשר למרפאה. וכך "בני ציון" מותיר את עובדיו ד"ר זיסקינד וד"ר לויט לשאת באחריות לבדם.

משרד הבריאות פתח לאחרונה בחקירה בנושא בעקבות התחקיר החדש. זאת כדי לבדוק את הקשר בין בית החולים "בני ציון" למרפאה ברומניה, קשר שבית החולים מתעקש להכחיש.