הכביסה המלוכלכת של קמפ דייויד

חילופי שטחים לא היו, אבל מה עם חילופי הלבשה תחתונה? ישראל חסון, סגן ראש השב"כ לשעבר וחבר צוות המשא ומתן, מספר לפרויקט "המקור" על המבוכה שנגרמה כאשר למשתתפי השיחות נגמרו הבגדים הנקיים

יאסר ערפאת, מדלן אולברייט ואהוד ברק בשיחות קמפ דייויד 2000
יאסר ערפאת, מדלן אולברייט ואהוד ברק בשיחות קמפ דייויד 2000 | צילום: גטיאימג'בנק/GettyImages

"משבר המזוודות" המפורסם של פסגת קמפ דייויד אירע אחרי כשבוע של דיונים - וייתכן שללא קשר לשיחות, הוא בא בדיוק בזמן. במקביל מתברר כי חברי הצוותים נשארו - כמה מביך - ללא בגדים נקיים. כעת מספק ישראל חסון, סגן ראש השב"כ לשעבר וחבר הצוות למשא ומתן, אנקדוטה שמאירה את הדברים באור משעשע למדי.

 

>> לכתבות נוספות בפרויקט המקור
סודות שיחות השלום: פרק 1 המלא
טור: מה היתה הטעות הגדולה ביותר בקמפ דייויד?
מדוע נזפה השרה אולברייט בסגן ראש השב"כ לשעבר?

"לא היה אדם שקלינטון אהב יותר מאשר רבין"

 

"מאחר ואני 'בוגר מזוודות' מפסגת וואי פלנטיישן, אז זו תרגולת מאוד פשוטה", מספר חסון במסגרת פרויקט "סודות שיחות השלום" של המקור. "אגב, אני אחד הישראלים היחידים שלא איבד בגדים. כי האמריקאים אחרי משבר המזוודות אספו מאיתנו את הכביסה, ולקחו לכבס אותה כי נשארנו בלי בגדים, אמרו (שנארוז) לשבוע. ומשבר המזוודות, חשבנו שיפתור לנו את הבעיה של אין בגדים.

 

"אחת הבדיחות היא שאחרי הכביסה, אז לא תמיד התחתונים הגיעו לאותו בעל בית, והיו שם קוריוזים שמפאת כבודם של האנשים - שחלקם יושבים היום בתפקידים רמים - אז לא נציין עם איזה תחתונים הם הסתובבו כמה ימים אחרי זה.

 

ישראל חסון, סגן ראש השב
ישראל חסון, סגן ראש השב"כ לשעבר, בראיון ל"המקור" | צילום: חדשות 10

"אבל, כן, היה משבר המזוודות", ממשיך חסון, "וברמה האישית - אני פשוט התקשרתי לשאול, מאחר ואני בוגר וואי פלנטיישן, התקשרתי לבדוק האם הזמינו אוכל למטוס של רה"מ, לתדלק אותו תמיד אפשר וזה לוקח שעה וחצי. כשאמרו לי שלא הזמינו אוכל, שיחקתי אותה כמשבר מזוודות אבל ידעתי שאין משבר".