אדלר: "קלטתי מאוחר מדי את המהלך של נתניהו עם המצביעים הערבים"

בקטע מהסרט "הרצוג", שחלקו השני ישודר הערב בתום המהדורה המרכזית בתוכנית "המקור", מודה ראובן אדלר, מנהל הקמפיין של יצחק הרצוג והמחנה הציוני בבחירות 2015, כי לא זיהה בזמן את הסחף בקלפיות לטובת נתניהו עקב המסר שפרסם בפייסבוק: "לא נשאר מה לעשות, רק לשרוף את הבחירות"

זמן צפייה: 01:42

"שלטון הימין בסכנה", נשקפו פניו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מהמסך הענק במטה המחנה הציוני. "המצביעים הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפי, עמותות הימין לוקחות אותם לשם באוטובוסים. לנו אין V15, יש צו 8, יש רק אתכם".

ההודעה של נתניהו, ששוגרה בצהרי יום הבחירות, נחשבת בעיני רבים לנוק-אאוט של הבחירות. ברגעים שאחרי, בסרט "הרצוג" שחלקו השני ישודר הערב במסגרת התוכנית "המקור", מודים במחנה הציוני כי לא זיהו את המכה המתקרבת.

> לקטעים נוספים

הרצוג, החלק הראשון - הסרט המלא

הרצוג, החלק השני - הסרט המלא

"ביבי זכר את הקטע שהיהודים מפחדים מהערבים, לכן הוא ניצח ביג טיים", אומר ראובן אדלר, הפרסומאי שהוביל את קמפיין הרצוג ב-30 הימים האחרונים. "קלטתי את זה מאוחר מדי. אחר כך אמרתי לרונצ'ו 'הוא אוכל אותנו עכשיו, נוגס בנו, גומר אותנו'. הדבר היחיד שהיה לעשות זה להדליק את הבחירות, להבעיר, פיזית, מה אפשר היה לעשות?".

במחנה הציוני עוד קיוו לנסות ולהכניס תגובה הולמת לתקשורת, אבל זה לא עזר. נתניהו סחף את המצביעים לקלפיות, בעיקר בשעות האחרונות - וניצח בהפרש גדול, מעל ומעבר לכל תחזית.

הפרסומאי של יצחק הרצוג, ראובן אדלר, יום לפני הבחירות, מתוך הסרט
הפרסומאי של יצחק הרצוג, ראובן אדלר, יום לפני הבחירות, מתוך הסרט "הרצוג" בתוכנית "המקור" | צילום: המקור