מדוע הצטרף עמיר פרץ למשך שנתיים לקהיליה חינוכית בניצנה?

המקור, תחקיר מלחמת לבנון השנייה: קטעים מרצפת חדר העריכה • שר הביטחון דאז, עמיר פרץ, מספר מיהם שני האנשים שתמכו בו בתקופות הקשות - ומדוע הסתיר מכולם את המקום שהיה לו לבית שני לאחר התפטרותו

עמיר פרץ בראיון לתוכנית "המקור"
עמיר פרץ בראיון לתוכנית "המקור" | צילום: חדשות 10

עמיר פרץ, שר הביטחון בזמן מלחמת לבנון השנייה, עבר לגור במשך שנתיים בקהילה חינוכית בניצנה שהקים לובה אליאב - וסירב לחשוף זאת לציבור. בקטע מתוך הראיון שהעניק פרץ לתוכנית "המקור", שמשודר רק כאן, מספר פרץ מי שני האנשים שסייעו לו ולמשפחתו לעבור את התקופה הקשה, בזמן המלחמה ואחריה.

 

"בני גאון ז"ל התקשר אליי ביום שבו היה מסדר החלפת התפקידים ביני ובין אהוד ברק", מספר פרץ. "הוא אומר לי 'עמיר תשמע, אני צופה בטלוויזיה, אתה עכשיו לא הולך לשום מקום, אתה מגיע אליי'. אמרתי לו 'עזוב אותי, מה לי ולמשרדים שלך'. הוא התעקש: 'אתה לא נוסע הביתה, אתה בא אליי עכשיו'.

 

> לחלק הראשון של תחקיר "המקור" על מלחמת לבנון השנייה

> מרצפת חדר העריכה: מה חושב אהוד אולמרט על דן מרגלית?

 

"נסעתי, עליתי אליו למשרדים, ואז הוא אומר לי - 'תראה, אני יודע מה זה שר. דקה אחרי שאתה נפרד מהמשרד, אין לך אפילו מקום לקיים פגישות ותמצא את עצמך מסתובב בבתי קפה. אז הנה זה מוכן, הכנתי לך הכל'. והוא הכין מסדרון שלם עם כל המערכת. הוא אמר 'זה שלך, כל עוד תרצה להיות פה".

 

עמיר פרץ
עמיר פרץ | צילום: רויטרס

לובה אליאב ז"ל, איש מפלגת העבודה הוותיק, היה האיש השני שנחלץ לעזרתו של פרץ. "הוא הגיע אליי לפגישה", מספר פרץ, "ואמר לי - שמע, אנחנו אחרי הכל, יש לך שתי אפשרויות. או לשקוע לתוך המרירות ולא לצאת מזה, או להחליט שאתה עושה משהו אחר".

 

פרץ שאל את אליאב מה הוא מציע. אליאב ענה, לדברי פרץ: "כשהדיחו אותי מתפקיד מזכ"ל המפלגה, רגע לפני שהייתי יכול להיות ראש ממשלה, החלטתי ללכת להיות סניטר, להקים יישובים. אני עכשיו עובד על הקמת הקהיליה החינוכית בניצנה. תהיה איתי שם, ואם אני לא אהיה, יהיה מי שיבטיח שהקהילה תימשך'. אמרתי לו 'תן לי לחשוב על זה', התקשרתי אליו ואמרתי לו 'אני בדרך, תכין לי בית שם'. ובאמת, במשך כמעט שנתיים היה לי בית שם.

 

"הייתי מגיע לשם מספר ימים בשבוע, גר שם, איש לא ידע מזה", אומר פרץ. "לא הסכמתי מעולם לכתבות על כך, וכולם ביקשו לעשות. זה היה כביכול משהו לרצות את הציבור - אבל זה היה בשבילי, אישית בשבילי. ממש מהמסר של להוכיח קודם כל לעצמי שלאותה ביצה של מרירות לא אשקע בשום פנים ואופן. ולשמחתי, עמדתי בזה".


"לבנון השנייה, שלוש גרסאות": החלק השני - מחר, אחרי המהדורה המרכזית