עמית קדוש חגגה בת מצווה: "ניצחתי"

הערב בתוכנית המקור: לפני שנים רבות, מאבקה של הילדה עמית קדוש בסרטן ריגש את המדינה. היא החלימה מהמחלה הממארת, והשבוע חגגה את בת המצווה שלה. עם שיער בלונדיני, שמלה לבנה וחיוך ענק, היא הודתה להוריה: "תודה על הכל, על כל העזרה וכל מה שעשיתם למעני בשנים קשות וכואבות. בזכותם אני כאן איתכם היום"

עמית קדוש, הילדה שניצחה את הסרטן, בבת המצווה
עמית קדוש, הילדה שניצחה את הסרטן, בבת המצווה | צילום: המקור

לפני מספר שנים, עמית קדוש ריגשה את ישראל. הילדה הקטנה נאבקה בסרטן, והקרחת שלה הפכה לאחד מסמלי המאבק במחלה הממארת. השבוע היא כבר נראתה הכי רחוק מזה, כאשר עלתה בשמלה לבנה לחגוג את בת המצווה שלה.

 

שש שנים אני כבר מלווה את המשפחה, וכאשר היא שכבה במיטתה, חיוורת וחולה, בת מצווה היה משהו שאי אפשר היה לדמיין. "אני רק רוצה לחזור להיות כמו כולם, כמו כל הילדים שבבוקר מצחצחים שיניים, מתלבשים ואוכלים", היא סיפרה אז.

 

היום היא כבר מודה: "בחלק הזה, פשוט החלטתי להרים ידיים. החלטתי שאין לי כוח יותר. כל פעם אמרו לי, כאילו, 'עוד שבוע תצאי מבית החולים', ואני לא יודעת אם אצא מזה או לא. והבנתי שעצב וכעס לא יעזרו. אם לא תמשיך להילחם לא תגיע לשום מקום".

בנאום בת המצווה שלה היא התקשתה להסתיר את ההתרגשות. "התודה הראשונה והחשובה ביותר, לאמא ואבא שאני אוהבת כל כך", אמרה, לבושה בשמלה לבנה. "תודה על הכל, על כל העזרה וכל מה שעשיתם למעני בשנים קשות וכואבות, ברגעים של חולשה. בזכותם אני כאן איתכם היום".

 

"ההתרגשות מאוד גדולה, איך אגיד לך את זה", היא מחייכת. "סוג של ניצחתי".