"מתנחלים לקחו את הילד שלי". השיחה המלאה בין אביו של אבו חדיר למוקד 100

תיעוד: 6 הדקות של השיחה בין חוסיין אבו חדיר, אביו של הנער מוחמד שנחטף ונרצח בירושלים בתחילת חודש יולי, לבין מוקד המשטרה. בשיחה נשמעת המוקדנית מדווחת לאב על כך שכל הניידות במחוז נשלחו לנסות לאתר את בנו, והאב המבולבל מספר: "השכנים אמרו לי שראו שניים לוקחים אותו"

זמן צפייה: 06:19

הרגע בו החלה חקירת המשטרה בפרשת מוחמד אבו חדיר. הנער הפלסטיני נחטף משכונת שועפאט ונרצח, על פי כתב האישום, על פי שלושה יהודים, שניים מהם קטינים. במסגרת תחקיר "המקור", נחשפת לראשונה שיחת הטלפון המלאה בין אביו של מוחמד, חוסיין אבו חדיר, לבין מוקד 100 של המשטרה.

"בוקר טוב, שמעי, המתנחלים לקחו אחד, אולי ילד שלי משועפאט", אומר האב, ומועבר למוקדנית בכירה יותר. "לגבי הילד, זה הילד שלך?", הוא נשאל, ועונה: "15-16".

לאחר שהוא מוסר את המספר הסלולרי, ממשיך האב לענות לשאלות המוקדנית: "קוראים לו מוחמד אבו חדיר. הוא לבש מעיל כחול". המוקדנית שואלת אותו לשמו הפרטי, והוא מאיץ בהם: "מהר", ושומע את התשובה: "הוצאנו את כל הניידות שלנו כדי לחפש אותו. הטלפון שלו כבר לא זמין".

>> ישראל רוזנר: כרוניקה של שנאה

>> רביב דרוקר: למה חשוב לשדר

המוקדנית שואלת את חוסיין אם ראה את הילד נחטף, ונענה: "לא. אנשים ראו אותו ואמרו לי. השכנים ראו. על רחוב ראשי היה". היא מעדכנת את הניידות בזירה, ומאמתת פרטים עם האב. "הוא לבש רגיל, אבל עם מעיל כחול. הוא היה יושב על יד המפגש. היה קטן, לא שמן".

משפחתו של מוחמד אבו חדיר בבית המשפט
משפחתו של מוחמד אבו חדיר בבית המשפט | צילום: רויטרס

במשטרה שואלים באיזה רכב השתמשו החוטפים. "ילדים ראו אותו ברחוב, לקחו אותו וחטפו אותו. שניים לקחו אותו", עונה חוסיין. "אל תדאג, כל הניידות כרגע מנסות לבדוק", אומרת המוקדנית. "אנחנו ננסה לאתר את הטלפון שלו כרגע, איפה הוא מופיע. אני בודקת וכולם מנסים לאתר את הילד. לגבי זה אל תדאג".

השוטרים, בשלב זה, כבר מגיעים לפגוש את חוסיין אבו חדיר. "אני עכשיו עם המשטרה ברחוב", הוא מספר למוקדנית, לפני שהשיחה באה אל סיומה.

לאחר שעות ספורות, נמצאה גופתו של הנער מוחמד ביער רמות, והאלימות בירושלים, שבערה על אש קטנה בשבועות שקדמו לכך בעקבות חטיפת הנערים בגוש עציון, בלעה אל קרבה כמות רצינית של חומר בעירה.