צפו: היועמ"ש לשעבר, יוסף חריש, מספר כיצד פרצו אנשי ש"ס לביתו

בראיון האחרון שנתן לפני מותו בנובמבר, סיפר חריש על המתקפה של אנשי ש"ס עליו: "היא כללה מספר דברים, כולל פריצה לבית הזה, באישור רבנו. קמתי בשש ומצאתי מכנסיים זרוקים עם כיסים בחוץ, מגירות פתוחות מהן נגנב כסף, והיו מונחים שני תיקים של הייעוץ המשפטי בעניין ש"ס"

יוסף חריש ז"ל
יוסף חריש ז"ל | צילום: המקור

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר יוסף חריש, שהלך לעולמו לפני חודש וחצי, העניק ל"המקור" את הראיון האחרון בחייו, וסיפר בין היתר על אחורי הקלעים של פרשיות דרעי - ועל המחיר הכבד ששילם עליהן.

20 שנה, מאז פרש מתפקידו ב-1993 בתום שבע שנים, החזיק חריש ז"ל את הכעס העצור. בקטע מהראיון שמובא כאן, כתוספת לסדרת תוכניות "שותפי הסוד", הוא מתאר איך הונח על שולחנו תיק "אל המעיין" ובו החשדות נגד אריה דרעי, בתזמון שאינו מקרי: שבועיים לפני סיום תפקידו - וזאת כדי להראות שהחקירה מתעכבת במכוון.

(5:26 דקות)

 

"השהות שהיתה בידי קצרה מכדי לגבש דעה פסקנית בשאלות העובדתיות המורכבות בחומר החקירה, כדי לקבוע אם יש בראיות להוכיח לכאורה את העבירות", מצטט חריש בראיון מתוך מזכרים שכתב בזמן אמת, ימים ספורים לפני סיום תפקידו, "ואין די בה כדי לגבש דעה, שעשוי להיות לה ולו משקל מנחה בלבד לחליפי הבא לשמש תחתיי כיועץ משפטי לממשלה. אשר על כן, ואף שבשאלה המשפטית העיקרית החסינות המהותית העשויה לעלות מפי דרעי אני נוטה לחשוב כי אין החסינות האמורה תופסת כלל (...),סבורני כי לא יהיה זה מן המידע, לא כלפי העניין חשיבותו הציבורית, לא כלפי בעל העניין ולא כלפי חליפי שאקבע קביעה כלשהי באיזו מן הסוגיות הכרוכות בחומר החקירה".

אתה חושב שהם הביאו את זה בכוונה לשולחנך שבועיים לפני תום תפקידך?

"כן! כדי להראות שהתיקים היו מונחים כאין הופך, אצל חריש הידוע לשמצה כמחזיק תיקים".

"המתקפה עליי של אנשי ש"ס כללה מספר דברים, כולל פריצה לבית הזה", ממשיך חריש ומפרט. "חזרתי עם אשתי המשותקת בשעת לילה מאוחרת, קמתי בשש ומצאתי מכנסיים זרוקים פה על הספה, הכיסים בחוץ. חשבתי 'מה, הורדתי פה את המכנסיים? לא מתאים לי'. כל המגירות היו פתוחות, וגנבו כסף, כמה מאות. ופה היו מונחים שני תיקים של הייעוץ המשפט. הם ירדו מהבית עם התיקים האלה. בגן הציבורי שכאן הם התיישבו ועברו על מסמכים. 100 אחוז שאלה היו אנשי ש"ס. אחרת בשביל מה הם לקחו את התיקים של ש"ס?".

והתלוננת במשטרה?

"ודאי שהתלוננתי במשטרה. כל הבית הזה היה מלא מכשירים שהמוסד שם... בסוף עזבו, לא יודע. לא מצאו מעולם את הפורץ. כנראה גם לא חיפשו".