סטיב ווזניאק מבקר בחריפות את הסרט Jobs: "לא אמליץ על הסרט"

שותפו של ג'ובס להקמת אפל: "בעיות רבות בסרט טמונות בהשקפה של השחקן אשטון קוצ'ר על התדמית של ג'ובס"

סטיב ווזניאק, מהנדס התוכנה שייסד את אפל ביחד עם סטיב ג'ובס
סטיב ווזניאק, מהנדס התוכנה שייסד את אפל ביחד עם סטיב ג'ובס | צילום: רויטרס
צילום: סטודיו נענע10

ביקורות על סרטים יכולות להיות שונות ומגוונות, ולרוב מומלץ להסתמך על טעם אישי בלבד. אולם במקרה הספציפי שנציג בהמשך כדאי לקחת ברצינות את דבריו של המבקר.

 

סטיב ווזניאק (Steve Wozniak), אחד ממייסדי אפל, מתח ביקורת לא פשוטה על הסרט החדש Jobs בכיכובו של אשטון קוצ'ר, העוסק בקורות חייו של מנכ"ל אפל האגדי סטיב ג'ובס ובתחילת דרכה של חברת אפל אשר הביאה לעולם מוצרים מהפכניים ששינו את חיינו.

הסרט עלה לאקרנים בהצגות בכורה ברחבי העולם וצבר ביקורות רבות בשל היותו מבוסס על חייו של ג'ובס, אחת הביקורות המעניינות לסרט היא זו של שותפו של ג'ובס להקמת חברת אפל בשנות השבעים ואחד מהאנשים שבנו במו ידיהם את מחשבי אפל הראשונים, סטיב ווזניאק.

 

כמתבקש, עוסק חלק מהסרט ביחסיהם המורכבים של השניים ובגישות השונות שהם מביאים איתם מבית. על פי הביקורת שפרסם, ווזניאק אינו מרוצה בלשון המעטה מהסרט וטוען שנרתע ממנו עוד בימים שהיה רק בשלב התסריט. טענתו העיקרית של ווזניאק כנגד הסרט שנעשה על המנכ"ל האגדי היא שדמויות רבות, כולל זו שלו, הוצגו באופן פחות ממדויק.

 

לפניכם עיקרי הביקורת בתרגום חופשי לעברית:

"הלילה צפיתי בסרט Jobs, התרשמתי מהמשחק לטובה... אולם לא אמליץ על הסרט.
אני חושב שבעיות רבות בסרט טמונות בהשקפה של השחקן אשטון קוצ'ר על התדמית של ג'ובס. השחקן נתן מספר הצהרות שקריות לגביי, ביניהן טען שתפקידי כיועץ בחברת ההפקות של הסרט המתחרה אודות חייו של ג'ובס, הוא שגרם לי לומר שהסרט שלו רע. למעשה נרתעתי מהסרט עוד בימים בהם קראתי את התסריט, אולם עדיין קיוויתי שהסרט יהיה טוב.

בכל הקשור להיבט הכספי של החברה כפי שמוצג בסרט, אוסיף עובדה אחת. בימים בהם החברה החליטה שלא להעניק הטבות לאף אחד מעובדיה הראשונים, אני הענקתי להם מספר רב מהמניות האישיות שלי מכיוון שזה היה המעשה הנכון לעשות.

אני מרגיש רע עבור הרבה אנשים שאני מכיר והוצגו באופן לא נכון בסרט בכל הנוגע לאינטראקציות שלהם עם ג'ובס ועם אפל. הסרט מסתיים בנקודה בה ג'ובס מוצא הצלחה במוצר (האייפוד) ומשנה את החיים של רבים מאתנו. אני מודה לסטיב על הצטיינותו בעידן ה-i-era, ועל ששיפר את חיי האישיים בשימוש במוצרים המצוינים של אפל, אולם הסרט הזה מציג את ג'ובס כבעל מיומנות ומצוינות בימים בהם טרם רכש אותן".

 

הסרט ג'ובס, בכיכובם של אשטון קוצ'ר (סטיב ג'ובס) וג'וש גד (סטיב וואזניאק), יצא לאקרנים ביום שישי האחרון בארה"ב ולא זכה להצלחה גדולה במהלך סוף השבוע הראשון, בו רשם הכנסות שעמדו על 6.7 מיליון דולר בלבד.
(מקור - Gizmodo)

 

פורסם לראשונה ב"גאדג'טי"