בקרוב: הטאבלט יאזין לכל מילה שתאמרו

תאגידי ענק מתייצבים בזה אחר זה מאחורי Expect Labs, סטארט-אפ שמפתח טכנולוגיה שתקשיב לכל מילה שלכם - ותחשוב קצת בשבילכם

MindMeld
Mindmeld | צילום: האתר הרשמי

ריק

טקסט

אנחנו נוטים לשכוח כמה אנחנו קרובים כבר היום לתרחישים שמצייר לנו המדע הבדיוני. כמו למשל מחשבים שמבינים מה שאנחנו אומרים להם: החל מאודיסיאה בחלל ועד לאיירון מן, הם תמיד נראים כמו איזה עתיד רחוק, אבל אם יש לכם סמארטפון עדכני בכיס, הוא כבר מסוגל להקשיב לכם בלחיצת כפתור.

 

כעת חברת ההזנק Expect Labs מסן-פרנסיסקו רוצה להכניס את המחשב עמוק יותר לתוך השיחה שלנו, ולשנות את תפקידו - ממשרת שמקבל מאיתנו בקשות פשוטות (Siri ודומיה), לעוזר אישי שיושב בצד, מאזין לכל שיחה שלנו, ומציע הצעות מועילות.

 

כדי לתת דוגמה מוחשית לחזון שלהם, יצרו אנשי אקספקט אפליקציה לטאבלטים בשם MindMeld (כנראה על שם הטקס הטלפתי הנודע מהסדרה "מסע בין כוכבים"). האפליקציה מאפשרת וידאו-צ'אט בין שניים עד שמונה אנשים, כשהשירות מאזין לכל מילה שנאמרת. בכל רגע יכול כל אחד מהמשוחחים להורות לאפליקציה להיכנס לפעולה והיא תבחן את כל הדברים שנאמרו עד כה (או מהפעם הקודמת שניתנה ההוראה) ותשלוף ממעמקי האינטרנט מידע רלוונטי לשיחה. את המידע המתקבל (בכרטיסיות שנראות כמו שילוב בין Pinterest לבין Google Now) ניתן לשמור או לשתף עם שאר המשתתפים בשיחה. התמונות באתר מראות את האפליקציה רצה על אייפדים, אך הטקסט מציין שהאפליקציה מגיעה למכשירי אנדרואיד. בכל מקרה ניתן להירשם באתר כדי לקבל אותה לפני כולם.

 

אך זהו רק קצה הקרחון: הטכנולוגיה של אקספקט, שמזיזה את הדיבור למחשב מהמקום האקטיבי למקום פאסיבי, מכוונת להיות משהו הרבה יותר נפוץ מאפליקצית שיחה למכשירים ניידים. בראיון לאתר The Verge אמר מנכ"ל אקספקט, טים טאטל, כי הם מכוונים את הטכנולוגיה שלהם לעתיד בו היא תרוץ ברקע של כל מכשיר מקוון בבית, כמו מסכי טלויזיה חכמים למשל, תקשיב לכל מה שאתם אומרים, ותעלה על הצג תשובות רלוונטיות עוד לפני שהשאלה עלתה על דעתכם.

 

 

טקסט 2

כמו שהזכרנו בכותרת, כמה גופים מאד גדולים החליטו לשים את שמם וכספם מאחורי החברה. בסיבוב גיוסים קודם נמנתה גוגל על המשקיעים, וכעת מצטרפות סמסונג, אינטל וחברת הסלולר Telefónica שהודיעו השבוע על השקעה אסטרטגית בטכנולוגיה של אקספקט.

אם היתה זו רק חברת ענק אחת שמגלה עניין, היינו יכולים לעבור הלאה בלי להתעכב, או לכל הפחות לחכות לראות את האפליקציה הראשונית בפעולה. אך כולן ביחד? כנראה שיש לא מעט אנשים שרוצים להביא מהר את העתיד שמציעים אנשי אקספקט.

 

פיצוח הממשק
את העניין של גוגל ושל סמסונג בטכנולוגיה קל לנחש. גוגל כבר השיקה שירות חיפוש קולי והיא ממשיכה לפתח אותו, והרווחים שלה מסתמכים בין השאר על פרסומות מותאמות-אישית, משהו שניתן להעמיק (באופן מעורר טכנופוביה) עם מעקב אחר כל מילה ומילה בשיחה. העניין של סמסונג פשוט יכול להתקשר בקלות לנטייה שלהם לדחוף אינספור פיצ'רים חדשניים לניידים שלהם, כמו שכל מי שרכש מכשיר גלקסי חדש יודע. אך סמסונג אינה רק יצרנית של מכשירים ניידים, אלא בין השאר גם של מסכים חכמים - כמו אלה שאקספקט מקווה שיפעלו בשקט באופן רציף במטבח ובסלון שלכם, ויאזינו לא רק לשיחות הטלפון אלא גם לשאר השיחות שלכם.

 

העניין של אינטל, לפי טאטל, טמון במגמה של תאגיד השבבים לה הם קוראים "perceptual computing", ומטרתה שילוב ממשקים חדשניים במוצרים שלהם, או שילוב המוצרים שלהם בממשקים חדשניים - מתוך אמונה ששאלת הממשק תכריע את השליטה בדור הבא של מוצרי הטכנולוגיה. לעומתם, אומר טאטל, Telefónica רוצים לגזור קופון באופן הרבה יותר פשוט. ספקית הסלולר פשוט רוצה להפעיל את הטכנולוגיה על כלל שיחות הטלפון המתבצעות באמצעותה - ולהרוויח מהפרסומות המותאמות שיעלו אחריהן.

 

אז האם אתם מוכנים לעתיד (הקרוב) שבו המחשב מתייחס לכל מילה שאתם אומרים לידו, גם כשאתם לא פונים אליו בכוונה? אנחנו כבר השלמנו עם העובדה שרובוטים אנונימיים מנטרים את המידע עלינו באינטרנט - ועדיין אנחנו לא בטוחים.