פייסבוק חשפה את Home - מסך בית למכשירי אנדרואיד

פייסבוק רוצה להשתלט על מסך הבית של כל מכשיר אנדרואיד: השיקה לאנצ'ר שיאפשר לכם לראות את כל הפעילות החברתית ישירות ממסך הבית • עוד נחשף הסמארטפון HTC First, שיכיל את Home באופן אינטגרלי

לאנצ'ר חדש של פייסבוק
לאנצ'ר חדש של פייסבוק | צילום: צילום מסך

פייסבוק חשפה הערב (ה') את Home - לאנצ'ר לאנדרואיד, ששם את פייסבוק במרכז החוויה הסלולרית (ומשאיר את כל האפליקציות האחרות בצד).

 

Home מאגד לתוכו אוסף של אפליקציות, שהופכות למעשה כל טלפון אנדרואיד ל"פייסבוק-פון", ישירות ממסך הבית ומסך הנעילה.

 

זאת אומרת שכל התמונות, הסטטוסים, ההודעות והעדכונים שלכם מפייסבוק יופיעו ישירות על מסך הבית, מבלי שתצטרכו להיכנס לאפליקציה - או אפילו לצאת ממסך הנעילה של המכשיר. 

 

הכירו את "ראשי הצ'ט"

כך למשל, תוכלו לסמן לייק על ידי נגיעה כפולה במסך, או לכתוב תגובה ישירות מתוך מסך הבית. כמו כן, וכאן מדובר בחידוש מגניב למדי - כל ההודעות שתקבלו - בין אם באמצעות המסנג'ר של פייסבוק ובין אם בהודעות טקסט - יצוצו על גבי המסך, וילוו אתכם בכל פעולה שאתם עושים.

 

כך למשל, אם אתם באמצע משחק אנגרי בירדס או קריאת מאמר בנענע10, תראו את ראשו של החבר ששלח את ההודעה על גבי המסך, ותוכלו לענות לו ולנהל איתו שיחה בשכבה על גבי האפליקציה שבה אתם נמצאים. סיימתם את השיחה? תוכלו "לזרוק" את החבר מהמסך, ולהמשיך בפעולה שעשיתם.

אם משום מה תחליטו שיש חיים גם מחוץ לפייסבוק ותחליטו לעבור לאפליקציה אחרת, תוכלו לעשות זאת, כמובן, על ידי החלקה בתחתית המסך, פעולה שתביא אתכם לעמוד האפליקציות הנוספות שלכם.

 

צילום: צילום מסך

הלאנצ'ר יהיה זמין להורדה בחנות האפליקציות של גוגל, Play, ב-12 בחודש. עם זאת, בשלב זה הוא זמין רק למספר מוגבל של מכשירים, ובהם HTC one ו-One X, גלקסי S3 ו-S4 וכן גלקסי נוט 2. אם יש לכם אחד ממכשירים אלה ויש לכם אפליקציית פייסבוק - תקבלו עדכון אוטומטי על אפשרות הורדת האפליקציה. הלאנצ'ר צפוי להגיע למכשירים נוספים וכן לטאבלטים בשלב מאוחר יותר.

 

HTC First: הראשון לזהות

עוד נחשף באירוע HTC First - סמארטפון שהוא פרי שיתוף פעולה בין פייסבוק, HTC והמפעילה הסלולרית At&t. מדובר בסמארטפון הראשון שיגיע עם Facebook Home באופן אינטגרלי, וגם הוא יהיה זמין לרכישה בלעדית ברשת At&t החל משבוע הבא.

HTC First יהיה זמין בארבעה צבעים - כחול, אדום, לבן ושחור. הוא כולל מסך 4.3 אינץ', מעבד כפול ליבה ומחירו אצל המפעילה יעמוד על 99 דולר. המכשיר צפוי לצאת לחנויות גם באירופה, אולם עדיין לא ידוע מתי.

 

סמארטפון של HTC שמגיע עם Facebook Home
סמארטפון של HTC שמגיע עם Facebook Home | צילום: צילום מסך