פייסבוק השיקה ניוזפיד חדש: תמונות גדולות יותר ואפשרויות מיון

הניוזפיד החדש, שעיצובו זהה במחשב האישי ובסלולר, יציג תמונות גדולות יותר, ויאפשר לכם למיין את העדכונים לפי תחומי עניין שונים • מארק צוקרברג: אנחנו רוצים להיות העיתון האישי הטוב ביותר שיש

פייסבוק מסך כניסה
פייסבוק מסך כניסה | צילום: shutterstock

פייסבוק השיקה הערב (ה') ניוז פיד חדש, ששואב את עיצובו מהאפליקציות הסלולריות ואמור לשים סוף לבלגן. הניוז פיד, נזכיר, הוא למעשה זרם העדכונים מחברים, מקורות חדשותיים ומותגים, שמרכיב את עמוד הבית שלכם ברשת החברתית.

מנכ"ל פייסבוק ומייסדה, מארק צוקרברג, אמר בפתיחת האירוע כי העיצוב החדש נועד להפוך את פייסבוק ל"עיתון האישי הטוב ביותר שאפשר להציע, שכולל תוכן וסיפורים הן מחברים ומשפחה והן ממקורות חדשותיים וממותגים מסחריים".

עוד אמר, כי השינוי נועד להגדיל את האינטראקציה סביב הסיפורים, וכן להתאים את הניוז פיד לשינוי המהותי שעבר מאז העיצוב האחרון ב-2007 - כלומר לגידול המשמעותי במספר התמונות שמועלות לרשת בשנים האחרונות, בעקבות פריחת הטלפונים החכמים והמצלמות המשוכללות.

השינוי בא לידי ביטוי בשלושה נושאים מרכזיים:

1. סיפורים עשירים יותר

שינוי שמשמעותו הבולטת ביותר היא הגדלה משמעותית של התמונות המוצגות, ומתיחת פנים לאלבומים, המקנה להם מראה "מגזיני" יותר. כך למשל האלבומים קיבלו כותרת בולטת יותר, ותקציר המפרט את תוכן האלבום.

תוספת אחרת היא הכנסת אלמנטים מהטיימליין לתוך הניוזפיד. כך למשל, כאשר אם תראו חבריכם עשו לייק לעמוד מסוים, תוכלו לקבל אינפורמציה על העמוד הזה או לעשות לו לייק ישירות מתוך הפיד. גם הצ'ק אין שתעשו יקבל נוכחות גדולה יותר, וכאשר כמה מחבריכם ישתפו אותו לינק, תוכלו לראות בצורה נוחה מי בדיוק שיתף את הסיפור, ומה אמרו עליו.

הניוזפיד החדש גם יציע לכם תוכן על סמך ההעדפות שלכם, כלומר העמודים והמותגים שעשיתם להם לייק בעבר, וירכז עבורכם את התוכן שרבים מחבריכם שיתפו, כדי שתדעו שמדובר בסיפור שלא כדאי להחמיץ.

 

ניוז פיד חדש
ניוז פיד חדש | צילום: צילם מסך

2. בחירה בין פידים שונים

שינוי זה נועד לאפשר סינון יעיל יותר של הסיפורים המרכיבים את הניוז פיד שלכם, ולמעשה "מפרק" אותו לפי בחירתכם. כך למשל תוכלו לבחור בפיד "תמונות", ולקבל רק התמונות שהעלו חבריכם, בלי עדכוני טקסט. אם תרצו לדעת למה הם מאזינים, תוכלו לבחור בפיד "מוזיקה", ולקבל רק עדכונים הקשורים לעולם המוזיקלי שלכם.

אם תרצו להתעדכן רק במידע חדשותי ובעמודים המסחריים או הכוכבים שאתם עוקבים אחריהם, תוכלו לבחור בפיד Following, ולקבל ניוזפיד המורכב רק מעדכונים אלה. 

 

ניוז פיד חדש
ניוז פיד חדש | צילום: צילם מסך

3. ממשק זהה לסלולר ולדסקטופ

העיצוב החדש, כאמור, למעשה שואב אלמנטים רבים מהאפליקציות הסלולריות, ולמעשה מאחד את כל הממשקים של פייסבוק לאחד, הזהה בכל הפלטפורמות.

כך למשל, הבועה "סיפורים חדשים" המוכרת מהאפליקציה ו"מקפיצה" אתכם למעלה לסיפורים החדשים ביותר, תופיע מעתה גם בגרסת הווב. לדברי פייסבוק, מדובר ביתרון הן לעסקים שיודעים מעתה כי העמוד שלהם נראה אותו דבר בכל הפלטפורמות, והן לצרכנים שקונים מכשירים חדשים, ויודעים כי חווית הפייסבוק שלהם תהיה זהה על כל מכשיר שהוא.

ניוז פיד חדש
ניוז פיד חדש | צילום: צילם מסך

מתי אצלכם?

הניוז פיד החדש ישוחרר בצורה הדרגתית למספר מצומצם של משתמשים החל מהיום, במטרה לאסוף פידבק. לדברי פייסבוק, לאחר שתעבד את הפידבק ותבחן מה עובד ומה לא, הניוז פיד החדש יופץ לכלל המשתמשים.

אם אתם רוצים להיות הראשונים להתנסות, אתם יכולים להירשם בלינק הזה ולהיכנס לרשימת ההמתנה. האפליקציות הסלולריות צפויות לקבל גרסת עדכון בשבועות הקרובים.