התקווה האחרונה: בלקברי השיקה שני סמארטפונים ומערכת הפעלה חדשה

חברת RIM מיתגה את עצמה מחדש כ"בלקברי", וחשפה רשמית את סמארטפון הדגל Z10, הכולל מסך מגע מלא בגודל 4.2 אינץ', ואת מערכת ההפעלה החדשה בלקברי 10

בלקברי z10
בלקברי Z10 | צילום: צילום מסך

עכשיו זה רשמי: לאחר שבועות של הדלפות, חשפה הערב (ד') חברת RIM, יצרנית בלקברי, את מערכת ההפעלה החדשה בלקברי 10, ולצידה שני סמארטפונים חדשים. 

 

בעוד הכרזות אלה היו צפויות, הפתיעה החברה הקנדית פעמיים באירוע ההשקה: פעם אחת כאשר הודיעה כי היא מוחקת את השם RIM, וממתגת את עצמה מחדש תחת המותג "בלקברי" ופעם שנייה כאשר בישרה על הצטרפותה של המוזיקאית אלישה קיז להנהלת החברה.  

 

מכשיר הדגל, Z10, הוא הסמארטפון הראשון של החברה הכולל מסך מגע מלא, בגודל 4.2 אינץ' וברזולציית 1,280X768. עוביו עומד על 9.3 מ"מ, ומשקלו 138 גרם.

גוף המכשיר עשוי אלומיניום ופלסטיק מוקשח, ותחתיו תמצאו מעבד כפול ליבה במהירות 1.5 GHz, זיכרון RAM של 2GB, בטריה של 1,800 מיליאמפר הניתנת להסרה, חריץ לכרטיס MicroSD (עד 32GB).

 

עוד הוא כולל מצלמה אחורית באיכות 8MP, ומצלמה קדמית של 2MP. המכשיר תומך ב-NFC, וכולל חיבורי Micro USB ו-Micro HDMI.

 

לטובת מי שלא מסוגלים להיפרד מהמקלדת הפיזית, שהפכה לסימן ההיכר של מכשירי החברה, הושק דגם נוסף - Q10.

דגם זה, המריץ גם כן את בלקברי 10, כולל מעבד דו ליבתי במהירות 1.5GHz, זיכרון RAM של 2GB ונפח אחסון פנימי של 16GB.

 

בשל המקלדת, גודלו של המסך קטן יחסית - ועומד על 3.1 אינץ'. כמו ה-Z10, גם דגם ה-Q10 תומך ב-NFC. עוד כולל המכשיר מצלמת 8MP עם מבזק לד. עוביו עומד על 9 מ"מ, ומשקלו 135 גרם.  

 

 

דגם Z10 יהיה זמין בבריטניה כבר מחר, ובקנדה ב-5 בפברואר. לארה"ב יגיע המכשיר במרץ, ואילו דגם ה-Q10 לא צפוי לצאת לפני אפריל.

בלקברי 10: התקווה הגדולה

החידוש העיקרי במערכת ההפעלה החדשה, בלקברי 10, הוא כמובן תמיכה במסכי מגע. מעבר לזאת, כוללת הגרסה האחרונה כמה תכונות חדשות, כגון מקלדת וירטואלית ובלקברי Hub - מרכז התראות והודעות - שבאמצעותו אפשר לבצע פעולות גם ללא כניסה לאפליקציה עצמה.

 

חידוש נוסף הוא במצלמה, הכוללת פיצ'ר שנקרא TimeShift, המאפשר "לחזור אחורה בזמן", לרגע לפני שצילמתם את התמונה, ולחפש את הפריים המושלם.

 

 

 בלקברי מבטיחה כי עם ההשקה יהיו בחנות האפליקציות שלה, App World, כ-70 אלף אפליקציות. בין היתר ניתן כבר למצוא את פייסבוק, סקייפ, ווטסאפ, פורסקוור ואנגרי בירדס. עוד תציע החנות לרכוש מוזיקה, סדרות טלוויזיה וסרטים, אולם שירות זה לא צפוי לפעול בישראל בקרוב.

מדובר בהשקה קריטית עבור בלקברי, כיוון שהצלחתה - או כישלונה - תקבע את עתידה. נכון להיום, עתיד זה נראה עגום למדי.

 

החברה, שלה כ-80 מיליון משתמשים כיום ברחבי העולם, נקלעה לקשיים בעקבות התחרות העזה מצד אפל וסמסונג. גם השקה זו, שאמורה להוציא אותה מהבוץ, מתרחשת באיחור ניכר לאחר שנקבעה במקור לתחילת 2012.