פייסבוק חשפה כלי חיפוש חברתי חדש

הכלי החדש, Graph Search, יאפשר לבצע חיפוש ממוקד בתוך פייסבוק של חברים, תמונות, מקומות ותחומי עניין

פייסבוק לוגו
פייסבוק לוגו | צילום: צילום מסך

פייסבוק משכללת את החיפוש: חשפה כלי חדש לחיפוש פנימי ברשת החברתית - Graph Search. את מנוע החיפוש החדש חשף הערב (ג') מארק צוקרברג, מייסד החברה ומנכ"לה, באירוע עיתונאים מיוחד שכינס במטה החברה בקליפורניה. הכלי החדש הושק בגרסת בטא, ותוכלו להיות הראשונים להשתמש בו על ידי רישום לרשימת המתנה.

צוקרברג הדגיש כי לא מדובר בכלי שנועד לאנדקס את כל הרשת, אלא למפות את התוכן החברתי המופיע בפייסבוק - תמונות, אירועים, מקומות - וזאת תוך התחשבות בהגדרות הפרטיות הגולשים. זאת אומרת, שאם תבצעו חיפוש באמצעות הכלי החדש, יופיעו בפניכם רק תוצאות ציבוריות או כאלה ששותפו איתכם על ידי החברים.
 

הכלי החדש תוכנן כך שתוכלו להכניס שאלות בשפה יומיומית, ולקבל עליהן תשובות - ולא לינקים (כמו בגוגל, למשל). בשלב זה, הכלי החדש יתמקד בארבעה תחומים:

1. חברים: באמצעות הכלי החדש תוכלו למפות ולחפש חברים מסוימים לפי מגוון חיתוכים. תוכלו למשל לחפש "חברים מתל אביב", "חברים שלמדו באוניברסיטת תל-אביב", או - אם למשל אתם מחפשים חבר של חבר ויודעים רק את שמו הפרטי - תוכלו לחפש "אנשים בשם דני שלמדו עם משה זוכמיר באוניברסיטת תל אביב".

אם אתם רווקים, תוכלו גם לחפש "חברים רווקים של חברים שגרים בתל אביב". התוצאות שיתקבלו, כאמור, יכללו רק אנשים שהגדירו את הסטטוס המשפחתי שלהם כציבורי, או שהגדירו אותו כחשוף לחברים של חברים.

2. תמונות: גם בגזרת התמונות, תוכלו למקד ולשכלל את החיפוש החל מ"תמונות שעשיתי להן לייק", עבור ב"תמונות של חברים שצולמו בלונה פארק" ועד "תמונה של מארק צוקרברג לפני 1990". תוכלו גם לגלות תמונות של אנשים שאינם חבריכם, כמו למשל "תמונות שצולמו בברלין", ותקבלו את כל התמונות הציבוריות שהועלו על ידי משתמשים לרשת החברתית מהמיקום שביקשתם.

 

3. מקומות: הכלי החדש יסיייע לכם למצוא מקומות כגון "מסעדות באזור ירושלים", "מסעדות שביקרתי בהן בשנה האחרונה", "אטרקציות תיירותיות למבקרים בניו יורק" או "מדינות שבהן חבריי ביקרו".

 

4. תחומי עניין: בכל הנוגע לתחומי עניין ובילויים, נועד הכלי החדש לשמש גם מעין מנוע המלצות. תוכלו לחפש תוכניות טלוויזיה או סרטי קולנוע שחבריכם אהבו, ותוכלו גם לצמצם את החיפוש ל"תוכניות טלוויזיה שחבריי העיתונאים אהבו".  תוכלו גם לחפש "רופאי שיניים שחברי אהבו", או "ספרים שקראו מנכ"לים".