פייסבוק משנה את המנויים לעוקבים

מעתה והלאה ייקראו המנויים שלכם בפייסבוק בשם "עוקבים", בדיוק כמו בטוויטר

פייסבוק מסך כניסה
פייסבוק מסך כניסה | צילום: shutterstock
סטריפ חורים ברשת
סטריפ חורים ברשת | צילום: סטודיו nana10

לפני יותר משנה הכניסה פייסבוק את כפתור ה-Subscribe, המאפשר לעקוב אחרי אנשים ברשת החברתית מבלי להיות חברים שלהם. התכונה מיועדת למעקב אחרי חברים שהגיעו לרף 5,000 החברים ואינם יכולים לצרף חברים נוספים, לאושיות רשת, עיתונאים, בלוגרים, סלבים ואנשים נוספים שאתם לא בהכרח מגדירים חברים אך עדיין תרצו לעקוב אחריהם בפייסבוק.

 

במצב זה, כאשר תפרסמו פוסט חדש ברמת תפוצה Public המנויים שלכם יוכלו לצפות בעדכון החדש שלכם בניוזפיד שלהם. הערה: תכונה זו אפשרית רק למי שאישר במפורש לאחרים לעקוב אחריו בקישור הבא. אפשר לצפות באנשים שאתם מנויים עליהם ובאנשים שמנויים עליכם.

 

שנה זה המון זמן בלי עדכונים, במיוחד ברשת תזזיתית כמו פייסבוק. לכן חשבו ברשת החברתית שאם אי אפשר לשפר ברמת הממשק אולי לכל הפחות בטרמינולוגיה. על כן, בימים הקרובים ומעתה והלאה ייקראו המנויים שלכם "עוקבים" גם בפייסבוק.

הגולשים מעדיפים לעקוב

כן, אותה מילה בדיוק שמשמשת את טוויטר כדי לכנות את העוקבים ברשת שלה. מותר לחשוד בפייסבוק שמלכתחילה רצתה להעתיק אחד לאחד את התכונה של טוויטר, אך ניסתה לטשטש את מעשיה באמצעות בחירת מושג שונה.

זה לא יהיה מפתיע במיוחד, בהתחשב במלחמה שמתנהלת בעצימות נמוכה בין פלטפורמות המדיה החברתית. לאחרונה אינסטגרם, בבעלות פייסבוק, הפסיקה לתמוך בתצוגת תמונות אינסטגרם בפיד של טוויטר. במקביל, טוויטר מפתחת מסנני תמונות משלה שיתחרו באלה של אינסטגרם. נראה כי המשתמשים רק מפסידים מקרבות הורדות הידיים האלה.

היום בו אנשים יוכלו להשתמש בפרופילים חברתיים מאוחדים בכל רשת חברתית ולעקוב אחר החברים שלהם ללא תלות ברשת מסוימת, כפי שזה אמור להיות אם טובת המשתמשים הייתה נגד עיניהם, נראה רחוק מתמיד. מצד שני, עוקבים זה מינוח מתאים בהרבה למנויים, שמזכיר מינוי לעיתון.

 

דובר פייסבוק מסר לאתר "מאשבל" כי בבדיקה שנערכה התברר שמשתמשי פייסבוק מעדיפים את המילה עוקבים (followers). לא משהו שהם לא יכלו לחשוב עליו מראש, כמובן. מעניין לראות אם שינוי הטרמינולוגיה יסייע להגברת השימוש בתכונה זו בפייסבוק.

 

פורסם לראשונה ב"חורים ברשת"

ראו גם:

איך פייסבוק מחרבת את הפיד לאט ובטוח