בדרך ללאס וגאס: החברות הישראליות שישתתפו ב-CES

תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם, בה מוצגים מיטב החידושים הטכנולוגיים, תיפתח בעוד כחודש בלאס וגאס • הצצה ל-15 החברות הישראליות שיקחו בה חלק

לוגו CES 2013
לוגו Ces 2013 | צילום: יחצ
סטריפ כתבה CES
סטריפ כתבה CES | צילום: סטודיו נענע10

פתיח

בדרך ללאס וגאס עוצרים בתל אביב: CES, תערוכת האלקטרוניקה הבידורית הגדולה בעולם, תיפתח בעוד כחודש - ו-15 חברות ישראליות ישתתפו בה השנה.

התערוכה, בה נחשפים מדי שנה כ-20 אלף מוצרים חדשים, מסמנת את הטרנדים הטכנולוגיים הבולטים הצפויים לשנה הקרובה. כך למשל, בתערוכת 2012 היו המגמות העיקריות מחשבי האולטרה-בוק וטלוויזיות התומכות באולטרה HD, רזולוציית מסך הגבוהה פי 4 מרזולוציית ה-HD המוכרת לנו כיום.

 

השנה צפויה התערוכה להיות הגדולה ביותר אי פעם, והנציגות הישראלית מגוונת ומעניינת במיוחד. לדברי גארי שפירו, נשיא ומנכ"ל ארגון CEA, בשנה שעברה ביקרו בתערוכה כ-500 ישראלים, וישראל דורגה במקום ה-12 במדד המשתתפים למדינה.

החל משבבים, עבור בתוכנה ורמקולים וכלה ברובוטים זעירים, אספנו את כל החברות הישראליות המשתתפות השנה:

Prime Sense: מאחורי הקינקט

חברת פריים סנס זכתה לתהילת עולם כחברה שהטכנולוגיה שלה עומדת בבסיס הקינקט, הבקר המפורסם של מיקרוסופט לקונסולת המשחק אקס בוקס 360, המאפשר שליטה באמצעות מחוות גופניות.
ליצרנית השבבים הישראלית, שהוקמה בשנת 2005, מצפה השנה תחרות לא קלה בתחום זיהוי התנועה, כאשר רק מישראל יש שתי חברות נוספות המתמחות בתחום זה, וישתתפו גם הן בתערוכה.

Omek Interactive: זיהוי תנועה

עומק אינטראקטיב, שהוקמה בשנת 2007 היא אחת המתחרות הבולטות לפריים סנס. הטכנולוגיה שפיתחה החברה מנתחת את תנועת היד של הצופה/שחקן באמצעות מצלמות תלת ממד. החברה ערכה עד היום כמה גיוסים מרשימים, כשאחת ממשקיעותיה הגדולות ביותר היא חברת אינטל. פרט לקונסולות משחק, מקווה החברה לשלב את הטכנולוגיה שלה גם בטלוויזיות, ממירים ומחשבים.

XTR3D: תוכנה למחוות תנועה

השחקנית הישראלית השלישית בתחום זיהוי התנועה היא חברת XTR3D (קיצור ל-Extreme Reality). אלא שבניגוד לפריים סנס, XTR3D לא מייצרת שבבים אלא תוכנה,שיכולה להפוך גם מצלמת אינטרנט פשוטה לממצלמה הנשלטת בתנועה.

הטכנולוגיה שפיתחה החברה מאפשרת למעשה לשלוט בכל מכשיר בעל מצלמה באמצעות תנועות גוף. זאת, בין אם מדובר בסמארטפון, לפטופ או טלוויזיה. החברה הוקמה בשנת 2005.

Comigo: ממיר חכם לטלוויזיה

המפגש בין הטלוויזיה למובייל ייוצג בתערוכה השנה על ידי שלוש חברות ישראליות, שהבולטת מבינהן היא קומיגו, שמייסדה הוא היזם דב מורן.
קומיגו מפתחת סטרימר לטלוויזיה, שמאפשר להציג את ערוצי האינטרנט על גבי מסך הטלוויזיה, סמארטפונים וטאבלטים. עוד כולל הסטרימר רשת חברתית עצמאית, ממשק לרשתות חברתיות חיצוניות כמו פייסבוק וטוויטר, ואף אפשרות לצפות מרחוק בסרטים שהורדו על ידי משתמש אחר. החברה הוקמה בשנת 2010.

Siano Mobile Silicon: שבב לקליטת טלוויזיה

החברה השנייה הפועלת בתחום הטלוויזיה הניידת היא Siano, יצרנית שבבים לקליטת שידורי טלוויזיה דיגיטליים במכשירים ניידים כסמארטפונים, טאבלטים ומערכות לרכב. 
השבבים שמפתחת החברה מאפשרים להפוך מקלט DTT (כמו בפרויקט עיד"ן+ הישראלי) לשבב קטנטן, שמאפשר צפייה בערוצים הדיגיטליים בתנועה. החברה הוקמה בשנת 2007, והושקעו בה עד היום כמה עשרות מיליוני דולרים.

Celeno: שבבי Wi-Fi

שחקנית נוספת בתחום הווידאו, אם כי מגישה קצת שונה, היא חברת סלנו.  החברה, שהוקמה בשנת 2005, מפתחת שבבים מבוססי Wi-Fi, באמצעותם ניתן להעביר שידורי וידאו באיכות HD לשלל מכשירים בבית בו זמנית - טלוויזיות, ממירים, סמארטפונים, טאבלטים וכו'.

Jinni: מנוע להמלצות סרטים

חברה ישראלית נוספת שזכתה לתהילה היא ג'יני, המפתחת מנוע להמלצות על סרטים, המבוסס על טעם אישי ולומד את העדפותיו של הצופה.
החברה עלתה לכותרות ב-2010, לאחר שהטכנולגיה שפיתחה הוטמעה בגוגל טיוי, מערכת ההפעלה של גוגל למכשירי טלוויזיה. בשנת 2011 רשמה לעצמה החברה הישג נוסף, לאחר שהטכנולוגיה שפיתחה הוטמעה גם בקונסולת אקס בוקס של מיקרוסופט. החברה הוקמה בשנת 2007.

Wi-Charge: טעינה מהאוויר

חברה חדשה יחסית עם פיתוח מסקרן היא Wi-Charge, המפתחת טכנולוגיה להטענה אלחוטית של מוצרי חשמל דרך... האוויר. ליתר דיוק, מדובר בקרן אינפרה אדומה, אותה מייצר משדר המחובר לחשמל. המשדר מכוון לקולטן שמחובר לכל מכשיר נייד והופך את אנרגיית האור לחשמל. במלים אחרות, אם כל בני המשפחה יושבים יחד בסלון, משדר אחד המחובר לחשמל בנקודה כלשהי בחדר יכול להטעין בו זמנית את הסמארטפונים של כולם.

טעינה מהאוויר
טעינה מהאוויר | צילום: יחצ

Dream Bots: רובוטים קטנים

בין חברות התוכנה והשבבים היוצאות לתערוכה השנה, בולטת דרים בוט, הנציגה הישראלית היחידה בתחום הרובוטיקה. החברה מפתחת רובוט זעיר בשם WheeMe, שמיועד ל... מסאז'. הרובוט, בגודל אגרוף, מצויד בארבעה גלגלים ובחיישנים שימנעו ממנו ליפול.

  

Morel: רמקולים לבית ולרכב

יצרנית הרמקולים הוותיקה מורל מכירה את תערוכת CES מקרוב, ואף זכתה במספר פרסי חדשנות ועיצוב בשנים קודמות על דגמים לבית ולרכב. מפעל החברה ממוקם בנס ציונה, והיא מייצאת את מוצריה לעשרות מדינות ברחבי העולם. יש לה גם חברה-בת בניו יורק, המשווקת את מוצריה בארה"ב.

Silentium: הפחתת רעשים

נציגה נוספת בתחום השבבים היא חברת סילנטיום, המפתחת "ארון אקוסטי", מוצר המיועד להפחתת רעשים בחדרי שרתים ומחשוב. פרט לרעש, המוצר שפיתחה החברה מתמודד גם עם החום הנוצר מפעילותם של השרתים.
מדובר בחברה ותיקה (הוקמה ב-1997), שבין היתר פיתחה מערכת עבור ענקית הרכב ג'נרל מוטורוס, להשתקת רעש המזגן בתא הנוסעים ברכב.

 

MVB: פתרונות אחסון

חברת MVB מפתחת התקני אחסון ניידים, שמאפשרים העברת קבצים ללא צורך במחשב. כך למשל, אם הטענתם את הזיכרון הנייד שלכם בשירים וחבר רוצה להוריד אותם אליו, הוא יכול להכניס את הזיכרון הנייד שלו ישירות להתקן שלכם, ולהוריד משם את השירים ללא צורך בתיווך של צד שלישי.

 

Playcast Media: משחקים בסטרימינג

הנציגה הישראלית היחידה השנה בתחום הגיימינג היא חברת פלייקאסט, שהוקמה בשנת 2007.
החברה מפתחת שרת וידאו לדחיסה ושידור של משחקי מחשב בתלת ממד, באמצעות ממיר טלוויזיה רגיל. באמצעות טכנולוגיה זו יכולות חברות כבלים וטלפוניה לספק ללקוחת חוויית משחק איכותית, ברמה המתחרה במשחקים על מחשבים אישיים או קונסולות משחק. זאת, מבלי לשנות את הממירים הקיימים או את תשתיות הרשת.

Jungo: פתרונות למשרד מחובר

אחת מחברות ההיי-טק הוותיקות והמוכרות במשלחת היא ג'נגו, המפתחת פתרונות תוכנה לבית ולמשרד בתחום הנתבים הביתיים. בין היתר פיתחה החברה פלטפורמת תוכנה לשערי גישה (Gateway), המיועדת ליישומי פס רחב ולשירותי תקשורת עבור בתים ומשרדים קטנים, כמו VOD, טלפוניה וטלוויזיה על גבי האינטרנט ועוד. 

RCS Rampal Cellular: שיווק והפצה

RCS הוותיקה (נוסדה ב-1995) היא מפיצה בינלאומית של טלפונים ניידים, מצלמות דיגיטליות ומוצרי אלקטרוניקה אחרים. החברה מפעילה את www.rcs.com, פלטפורמת מסחר מקוון בה יכולים עסקים להציע למכירה סטוק של ציוד, לחפש סחורה או סתם לקבל מושג על טרנדים ומחירים. החברה מפעילה נציגים ב-128 מדינות.