למענם: ריכוז יוזמות התנדבות ברשת

מאפיית עוגות לחיילי מילואים ועד התגייסות למאמץ ההסברתי - ריכזנו את היוזמות השונות ברשת להתנדבות אזרחית

גיוס מילואים במבצע "עמוד ענן"
גיוס מילואים במבצע "עמוד ענן" | צילום: רויטרס

סטריפ

סטריפ חורים ברשת
סטריפ חורים ברשת | צילום: סטודיו nana10

בעוד "עמוד ענן" נכנס ליומו השישי, יש כבר מי שרואה בו יותר ממבצע עקב השפעתו הדרמטית על חייהם של מיליוני בני אדם. המטרות שהגדיר למבצע שר הביטחון, אהוד ברק - שיקום כושר ההרתעה של מדינת ישראל, פגיעה משמעותית ביכולת הצבאית והארגונית של ארגוני הטרור בעזה, צמצום ירי הרקטות מעזה לעבר יישובי הדרום והבטחת שקט לזמן ממושך לאזרחי הדרום במדינת ישראל - עדיין אינן נראות באופק, וגם לא הפסקת אש.

 

בינתיים, הוקמו ברשת יוזמות התנדבות אזרחיות ברחבי הארץ, בין אם למען עשרות אלפי חיילי המילואים, התגייסות למאמץ ההסברתי ועוד. בכתבה זו נרכז את היוזמות השונות.  

 

עזרה לחיילים

חלוקת עוגות וקאפקייקס לחיילים בתחנות רכבת

תמר טבק: "הכל התחיל מזה שחשבתי לעצמי כמה חבל שלא הלכתי בשישי בבוקר לתחנת רכבת וחילקתי מאפינס לכל המילואימניקים שעושים דרכם לדרום. משהו קטן בשביל מה שהם עושים בשבילנו...

 

"תכינו חבילה, אפשר לשים בה גם מוצרי היגיינה, מכתבים, ממתקים, מנות חמות, מרקים, קפה, בלייזר (המגזין), מצלמות חד פעמיות, כל דבר שנראה לכם שיעשה להם טוב.

אני וחבר ( Matan Shiloach) אוספים תרומות (יש לנו כבר 5 עוגות) ומתכננים להפתיע אותם ביום חמישי (בתקווה שכל זה יגמר עד אז). אתם יכולים לעשות את זה בעצמכם, אתם יכול לעשות את זה דרכי או דרך האגודה למען החייל ברחבי הארץ.

 

מאפינס שוקולד
מאפינס שוקולד | צילום: flickr by miniQQ

סיוע לאזרחים

נשים תומכות בנשים

יוזמה למען נשים שבעליהן גויסו והן לקראת לידה או אחרי לידה וזקוקות לתמיכה. לקבוצה.

 

סיוע לעסקים

צוות היועצים של Double Check מפעיל מוקד סיוע לעסקים בדרום שנפגעו כתוצאה מהמצב הביטחוני. המוקד מעניק ייעוץ עסקי ללא עלות לעסקים בדרום וסיוע בקבלת מימון והלוואות גישור במטרה לפצות על הירידה החדה במכירות. לעזרה חייגו *2150.

 

הסברה 

הזדהות בתמונת הפרופיל 
PICBADGES.COM היא פלטפורמה ישראלית המאפשרת למשתמשים להוסיף כפתור וירטואלי לתמונות הפרופיל שלהם בפייסבוק או בטוויטר.

 

כפתורי הזדהות לתמונות הפרופיל
כפתורי הזדהות לתמונות הפרופיל | צילום: צילום מסך

החמ"ל של המרכז הבינתחומי

במרכז הבינתחומי הקימו חמ"ל על מנת ולהסביר את הנקודת מבט הישראלית ברשת. החמ"ל עובד במספר רב של שפות ומתעדכן על ידי סטודנטים מכל העולם.


חומרי הסברה

אורן כוכבי יצר תיקיית דרופבוקס עם תכני הסברה בכל השפות בהם תמונות קאבר לפייסבוק, פורמט של מכתב לחבר, מפות, תמונות לשיתוף ועוד.

 

חמ"ל באריאל

סטודנטים מהמרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון פתחו ביוזמתם חמ"ל, אשר ירכז וינהל הפצת תמונות ועדויות של תושבי הדרום. הסטודנטים מרכזים ומפיצים חומרים חיים מהשטח שנשלחו על ידי תושבי הדרום וקרוביהם בזמן אמת.

כל המעוניין לסייע בקידום ההסברה הישראלית יכול להעלות תמונות למאגר ולהפיצם, דרך מערכת הסטוד.נט של המרכז האוניברסיטאי בפייסבוק או בקישור הבא.

 

פורסם לראשונה ב"חורים ברשת"

עוד באותו נושא:

משחק הדרגות בבלוג צה"ל - מבריק או מביך?