חנות האפליקציות של אפל חצתה את קו ה-35 מיליארד הורדות

טים קוק: 300 מיליארד הודעות נשלחו בשנה האחרונה באמצעות iMessage; מערכת ההפעלה iOS6 מותקנת על 200 מיליון מכשירים

טים קוק בהשקת אייפד מיני, 23.10.2012
מנכ"ל "אפל" טים קוק, ארכיון | צילום: רויטרס

חנות האפליקציות של אפל חצתה את קו ה-700 אלף אפליקציות, כשמתוכן 275 אלף מיועדות לאייפד. כך חשף אמש (ג') טים קוק, מנכ"ל אפל, בפתיחת אירוע ההשקה של האייפד מיני.

עוד גילה קוק, כי עד היום הורדו מהאפסטור 35 מיליארד אפליקציות. זאת, לעומת 25 מיליארד הורדות מגוגל פליי, לפי נתונים שפרסמה גוגל לפני כחודש. לדבריו, המספר העצום של האפליקציות הוא "מדהים לצרכנים", אך מדהים עוד יותר למפתחים, להם שילמה אפל עד היום 6.5 מיליארד דולר.

מערכת ההפעלה החדשה iOS6 מותקנת כיום על כ-200 מיליון מכשירי אפל - "קצב עדכון פנומנלי", לדברי קוק. עוד אמר, כי כ-125 מיליון מסמכים שותפו עד היום בענן.

קוק חשף גם נתונים מעניינים אודות אפליקציית ההודעות iMessage: כ-300 מיליארד הודעות נשלחו באמצעות האפליקציה בשנה שעברה, או כ-28 אלף הודעות בכל שנייה.

עוד דיבר קוק על חנות הספרים iBook, הכוללת כיום 1.5 מיליון ספרים. באירוע נחשפו מספר עדכונים לחנות, כגון שיתוף פסקאות מהספר ברשתות חברתיות.

באשר לאייפון 5 אמר קוק, כי מדובר ב"טלפון הנמכר הכי מהר בהיסטוריה". הוא לא חשף כמה אייפונים נמכרו עד כה, אלא חזר על הנתון שכבר פורסם, לפיו 5 מיליון מכשירים נמכרו בסוף השבוע הראשון.

אפל חשפה באירוע את האייפד מיני, לצד דור רביעי לאייפד בגודל מלא, מחשב מקבוק פרו 13 אינץ' עם תצוגת רטינה ועדכונים נוספים של קו המחשבים שלה.