אפל השיקה את האייפד מיני: "דק כעיפרון"

המחיר ההתחלתי: 329 דולר; יחל להימכר ב-2 בנובמבר • הציגה גם את הדור הרביעי של האייפד ומקבוק פרו 13 אינץ' עם תצוגת רטינה

אייפד מיני
אייפד מיני | צילום: יחצ

ריק

הסוף לשמועות: אפל השיקה היום (ג') את האייפד מיני - "אייפד שאפשר להחזיק ביד אחת", כדברי פיל שילר, סגן נשיא בכיר לתחום השיווק באפל. שילר הבהיר, כי לא מדובר ב"אייפד מכווץ", אלא במוצר עם עיצוב חדש לגמרי.

 
האייפד מיני כולל מסך בגודל 7.9 אינץ' ברזולוציה של 1024X768 (כמו באייפד הרגיל), משקלו 308 גרם ("קל כמו בלוק נייר!") ועוביו 7.2 מ"מ. הוא מתהדר בחיפוי אלומיניום, וזמין בצבעים שחור ולבן. 

עוד כולל המצטרף הטרי למשפחת האייפד מעבד A5 דו ליבתי, תמיכה ברשת הדור הרביעי LTE, מצלמת FaceTime HD ומצלמה אחורית של 5MP. משך חיי הסוללה המובטח עומד על 10 שעות. עוד תמצאו בו את המחבר החדש והקטן שהוצג לראשונה באייפון 5, Lightning.

 

אייפד מיני
אייפד מיני | צילום: יחצ

שילר השווה את האייפד מיני לנקסוס 7, המוביל את קטגוריית הטאבלטים הקטנים, ומנה את יתרונותיו של הטאבלט של אפל לעומת יריבו האנדרואידי. בין היתר ציין, כי הנקסוס 7 כבד ועבה יותר, תצוגת הדפדפן שלו קטנה יותר וכן הדגיש כי הוא מחופה פלסטיק, לעומת כיסוי האלומיניום המהודר של האייפד מיני.

 

שילר לא שכח להדגיש גם את היתרון העיקרי של אייפד מיני על כל טאבלט אנדרואידי - נושא האפליקציות. בחנות היישומים של אפל יש כיום 275 אלף אפליקציות המיועדות לאייפד, שכולן תואמות גם לאייפד החדש. זאת, לעומת "אפליקציות הטלפון המתוחות" שמקבלים משתמשי טאבלטים מבוססי אנדרואיד, כדברי שילר.

 

 

המחיר: החל מ-329 דולר

כפי שחזו השמועות, מחיר האייפד מיני יתחיל מ-329 לגרסת ה-16GB, עם חיבור Wi-Fi. גרסאות Wi-Fi בנפחי 32GB ו-64GB יעלו 429 ו-529 דולר בהתאמה.

מחירו של אייפד מיני עם קישור סלולרי יתחיל מ-459 דולר לגרסת ה-16GB, ויטפס ל-559 ו-659 דולר לגרסאות ה-32 וה-64GB בהתאמה.

 

ההזמנות המוקדמות לאייפד החדש יתחילו ביום שישי הקרוב, וגרסת ה-Wi-Fi שלו תתחיל להימכר ב-2 בנובמבר.

דור רביעי לאייפד ומקבוק פרו

עוד חשפה החברה באירוע את הדור הרביעי של האייפד, חצי שנה בלבד לאחר השקת "האייפד החדש". האייפד העוד-יותר-חדש כולל מעבד A6X, שלדברי החברה הופך אותו למהיר פי 2 מהדור הקודם, מחבר Lightning, מצלמה קדמית משודרגת ומשך חיי סוללה מובטח של 10 שעות. מחירו ההתחלתי לא השתנה, והוא יעמוד על 499 דולר לגרסת ה-Wi-Fi 16GB.

 

בגזרת המקבוק הושק כצפוי מקבוק פרו 13 אינץ' עם מסך רטינה, ברזולוציה של 2560x1600, ומשקלו 1.6 ק"ג בלבד. הוא מגיע עם מעבד i5 או i7, ומערכת ההפעלה Mountain Lion. מחירו ההתחלתי יעמוד על 1,699 דולר.