אנונימוס: איתרנו את מי שגרם לאמנדה טוד להתאבד

חברי ארגון ההאקרים טוענים שמצאו את האדם שהטריד וסחט את אמנדה טוד בת ה-16, שהתאבדה בשבוע שעבר • פרסמו את שמו ותמונתו ברשת

קנדית בת 16 שהתאבדה בעקבות בריונות רשת
קנדית בת 16 שהתאבדה בעקבות בריונות רשת | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק לזכרה

סטריפ

סטריפ חורים ברשת
סטריפ חורים ברשת | צילום: סטודיו nana10

פרשת ההתאבדות של אמנדה טוד, הצעירה הקנדית ששמה קץ לחייה אחרי מספר שנים של הטרדות רשת, היא לא רק אחד מהסיפורים העצובים ביותר שיצא לנו לשמוע לאחרונה, אלא גם דוגמה לצדדים האפלים ביותר של הרשת.

בסרטון מצמרר שהעלתה הנערה ליוטיוב חודש לפני שהתאבדה, היא תיארה את הסיפור המסויט שלה: כשהייתה צעירה, היא פותתה לחשוף את שדיה בפני זר במצלמת רשת. אותו זר פנה אליה כעבור שנה, ואיים שיחשוף את תמונת העירום שלה בפני כל חבריה.

 

איים - ועשה. טוד איבדה את כל חבריה, נכנסה לדיכאון ולחרדות, ובשלב מסוים אף החלה להשתמש בסמים ואלכוהול. גם אחרי שעברה עם משפחתה לאיזור אחר המטריד שלה לא הרפה - ופירסם את תמונות העירום שלה פעם נוספת, גם לחבריה החדשים.

 
חברי ארגון ההאקרים "אנונימוס" ידועים בכאלה שנוהגים לקחת את הצדק לידיים שלהם - לפחות בכל הקשור לעולם הווירטואלי, וגם במקרה זה הם החליטו לפעול: ההאקרים טוענים שהם איתרו את זהות האדם שהטריד את אמנדה - ופרסמו את פרטיו האישיים, כולל שם, כתובת, גיל וכו', באתר pastebin ובאמצעות סרטון יוטיוב. מכיוון שהאדם עדיין לא הורשע אנחנו נמנעים מלכתוב את שמו - אך ניתן לגלות את הנתונים בעזרת חיפוש פשוט בפייסבוק.

 

לטענת אנשי אנונימוס, הם הצליחו לקשר בצורה ברורה בין האדם הזה לבין תמונות העירום של אמנדה - ושגם בלי קשר למקרה הספציפי הזה מדובר בחלאת אדם רצינית, שנוהג לשכנע צעירות קטינות להצטלם בעירום, מפיץ את התמונות בפורומים בעלי אופי פדופילי, ואז סוחט את הבנות בעזרת התמונות. אותו אדם אף זכה לפני מספר חודשים בתואר "סחטן השנה" מצד קהילה אינטרנטית שאינה קשורה לאנונימוס.

 

באנונימוס אמרו שהמטרה היחידה שלהם הייתה לחשוף את הפושע שעומד מאחורי הסיפור המזעזע - ויש לקוות שרשויות החוק ישתמשו במידע כדי לבצע חקירה מעמיקה, ולנסות להבין אם האדם אכן סחט את אמנדה. מצד אחד האאוטינג הזה, ללא זכות מתן תגובה ל"נאשם", היא אלימה מאוד - אך מצד שני, אם אכן מדובר בחלאה כל כך גדולה, לא בטוח שצריך לרחם עליו.

 

פורסם לראשונה ב"חורים ברשת"

ראו גם:

מיליוני אתרים נותקו מהרשת, אנונימוס לקחו אחריות