מלחמת הפטנטים: אפל דורשת מסמסונג 707 מיליון דולר נוספים

קרב הפטנטים נמשך: אפל דורשת מבית המשפט להגדיל את סכום הפיצויים לכדי 1.75 מיליארד דולר. מנגד, סמסונג דורשת משפט חוזר כיוון שלא קיבלה מספיק זמן להציג את טענותיה

אייפון וגלקסי
אייפון וגלקסי | צילום: יחצ, עיבוד תמונה

חבר המושבעים בבית המשפט בארה"ב אמנם פסק לטובת אפל במשפט הפטנטים נגד סמסונג, אולם אפל אינה מרוצה מסכום הפיצוי.

 

כזכור, במסגרת משפט המתוקשר שהסתיים לפני כחודש קבעו המושבעים כי סמסונג תשלם לאפל פיצויים בסך כ-1.05 מיליארד דולר. כעת הגישה ענקית המחשבים לבית המשפט בקשה לסכום פיצויים נוסף בסך 707 מיליון דולר.

 

במסגרת הבקשה, המשתרעת על 46 עמודים, מבקשת אפל בנוסף גם לאסור בארה"ב על מכירת 26 סמארטפונים וטאבלטים של סמסונג שנקבע במשפט כי הפרו פטנטים.

 

אפל כותבת בבקשתה כי במחצית הראשונה של 2012 בלבד, סמסונג הרוויחה מעל 1.5 מיליארד דולר בהכנסות בזכות מכשירים אשר על פי המושבעים מפרים פטנטים של אפל". כמו כן, אפל טוענת שהחברה הקוריאנית ביצעה "החלטה עסקית ומחושבת להעתיק".

 

מנגד, סמסונג לא נשארת חייבת ויורה לכל הכיוונים, ומבקשת לנהל משפט חדש בנושא או לכל הפחות להפחית את סכום הפיצויים. החברה טוענת כי השופטת בפרשה לא הקציבה לצדדים מספיק זמן על מנת לשכנע את המושבעים בצדקתם.

 

"בית המשפט הגביל את משך המשפט, תחקור העדים והצגת הראיות בצורה חסרת תקדים עבור משפט בעל מורכבות והיקף שכזה, ובכך מנע מסמסונג להציג את כל תגובותיה לטענות הרבות של אפל", נכתב בבקשתה של ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית. אפשרות חלופית שמציעה סמסונג, היא להפחית את סכום הפיצויים לכדי 35 מיליון דולר בלבד.

 

התגובה לבקשות המנוגדות תוצג ב-6 בדצמבר על ידי השופטת שניהלה את המשפט, לוסי קו. נזכיר, כי על פי החוק, אם השימוש בפטנטים נעשה ביודעין, כפי שקבעו המושבעים במקרה זה, לבית המשפט מותר להעלות את סך הפיצויים שקבע חבר המושבעים עד לפי שלושה מהסכום שקבעו המושבעים, כלומר יותר מ-3 מיליארד דולר. מצד שני, לשופטת יש סמכות להקטין את סכום הפיצויים ואף לבטלו לחלוטין.