צוקרברג: "פייסבוק תבנה מנוע חיפוש משלה"

בראיון ראשון מאז הנפקת פייסבוק, מודה מנכ"ל הרשת החברתית שביצועי המניה מאכזבים ומתייחס לרכישת אינסטגרם ולשמועות כי פייסבוק מפתחת סמארטפון

מארק צוקרברג F8
מארק צוקרברג F8 | צילום: פייסבוק

מארק צוקרברג טוען שפייסבוק מתכוונת להקים מנוע חיפוש משלה. מנכ"ל הרשת החברתית חשף את כוונות החברה בראיון שנערך עמו בכנס של אתר הטכנולוגיה טק קראנץ' בסן פרנסיסקו, ודיבר בין היתר על מניית החברה המתרסקת ורכישת אינסטגרם.

 

מדובר בראיון הפומבי הראשון של מארק צוקרברג מאז הנפקת פייסבוק. בראיון התייחס למצבה העגום של מניית פייסבוק השוות כיום חצי מערכן ביום ההנפה במאי, ואמר "ביצועי המנייה אכן מאכזבים. אכפת לנו מבעלי המניות".

 

צוקרברג דיבר על תכניותיה של פייסבוק לעתיד בתחום החיפוש: "בפייסבוק מבוצעים מדי יום כמיליארד חיפושים", סיפר, "ואנחנו אפילו לא מנסים". צוקרברג סיפר כי החיפושים הם בעיקר אחר אנשים, אולם המשתמשים נעזרים בפייסבוק גם לטובת חיפוש של אפליקציות ועסקים.

 

מנכ"ל פייסבוק אישר כי החברה תבנה מנוע חיפוש: "יש כאן הזדמנות גדולה ובשלב מסוים נצטרך לעשות זאת", אמר. צוקרברג אינו סבור כי מנוע החיפוש של פייסבוק יהיה זהה לזה של מתחריו גוגל ובינג של מיקרוסופט: "תחום החיפוש מתפתח ומביא לך סדרה של תוצאות. פייסבוק יכולה להעניק תוצאות ייחודיות על הרבה שאלות שיש לאנשים". המנכ"ל גילה כי בחברה יש כבר צוות שאחראי על תחום החיפוש, אולם כרגע החיפוש אינו בראש סדר העדיפות של פייסבוק.

 

פייסבוק-פון אילוסטרציה - לא לשימוש בהשקה האמיתית!
פייסבוק-פון אילוסטרציה - לא לשימוש בהשקה האמיתית! | צילום: עיבוד תמונה

כמו כן אמר, כי אסטרטגיית המובייל של פייסבוק היתה מוטעית כבר מההתחלה: "הטעות הגדולה ביותר שלנו היתה ההימור על HTML5 במקום על אפליקציות מובנות, שרפנו שנתיים", אמר. לטענתו, החברה עובדת בימים אלה על אפליקציה מובנית גם לאנדרואיד.

 

צוקרברג התייחס גם לרכישת אפליקציית התמונות אינסטגרם, ואמר כי אינסטגרם תישאר אפליקציה עצמאית, ולא תהפוך לכלי לעריכת תמונות בפייסבוק. כמו כן, לאחר שנים של שמועות בנוגע לטלפון סלולרי שתפתח פייסבוק -צוקרברג שוב מכחיש.

 

בסיומו של הראיון סיכם: "אני מעדיף שאנשים לא יעריכו אותנו מספיק מאשר שיעריכו אותנו יתר על המידה. זה גורם לך לעשות דברים גדולים".